CHAPTER 27-. DANCE - PART 1/2

Spagettin och Köttfärsåsen jag och Sarah hade ätit till lunch var påväg upp igen. Jag kände mig riktigt nervös, och illamående för det första.

”Ta det lugnt.”, tröstade Eleanor och la en hand på min. Jag slutade skakade för ett tag.

”Men… jag kommer säkert snubbla! Eller göra något annat fel… Åh…”, hasplade jag ur mig.

”Nej, det kommer gå bra. Lita på mig.”, försäkrade hon mig. Jag nickade, precis då ringde min mobil och skrämde livet ur mig. Det var Sarah.

”Hej Sarah, varför är du inte här? I Studion? Vi ska ju fixa oss!”, undrade jag så snabbt hon hade svarat.

Vad har jag där att göra? Jag har ingen dejt…”, snörvlade hon i andra änden.

”Joho, Zayn? Du skulle ju gå med Zayn!”, utbrast jag med stora ögon, vad jag kunde se i spegeln till vänster om mig.
Han gick med någon annan… någon Perrie tjej.”, snyftade hon i andra änden. Jag röt till.

”Nej! Åh, jag måste lägga på Sarah! Jag ska gå och slå till någon…”, röt jag lågmält i andra änden och reste mig upp för att slå upp dörren. Där bakom stod Sarah med ett flin på läpparna.

”Lurad.”, skrattade hon, men utan någon som helst humor i rösten. En suck lämnade min mun.

”Verkligen?”, flinade jag och kramade om henne. Hon gick in bredvid mig och slog sig ner i soffan för att betrakta Danielle bli sminkad. Eleanor’s hår blev nu lockat. Undra hur dem skulle fixa mig… och min klänning, den hade jag inte ens sett. Eleanor och jag hade smugit iväg oss till McDonalds för att köpa varsin Milkshake, och när vi var tillbaka var min klänning redan köpt. Med någon annans pengar. Vi hade länge stått och tjafsat.

”Men, kom igen! Jag betalar!”, hade jag insisterat. Men alla andra hade inte tagit emot mina pengar. Jag hade helt enkelt behövt att ge upp. Och nu satt jag här, redo på att bli stylad för att få dansa med min Niall. Och träffa drottningen. Oboy, nu kom verkligen maten upp  i strupen. Jag sprang in på badrummet och slängde igen dörren efter mig. Toppen.

-

”Är du säker på att du mår bra?”, gnydde Danielle när jag kom ut ur badrummet efter att ha borstat tänderna 3 gånger, med 3 olika tandborstar. Jag nickade.

”Ja, bara lite nervös. Drottningen och allt.”, skrattade jag nervöst och kände hur små svettpärlor bildades i nacken på mig. Harry’s stylist, Hanna, vände sig om mot mig med ett leende.

”Det är din tur.”, jag blickade kort Danielle och Eleanor. Dem såg helt underbara ut. Inget skulle kunna klassa dem. Hanna drog med mig in i ett omklädningsrum där den hängde. Min klänning. Den var så vacker… jag förundrades över hur perfekt den satt åt över min slanka kropp. Jag klev ut, barfota men med klänningen på, ur omklädningsrummet och följde Hanna till sminkbordet. Hon sminkade mig perfekt, med en grå sotning på ögonlocken och ett genomskinligt läppglans. Mitt hår lockade hon bara lite, men lät det ligga ledigt över min rygg. Sen gällde det. Dem svarta pumpsen jag skulle bära under kvällen stod framför mig som två sniglar. Jag ville inte ta på mig dem. Jag skulle se hemsk ut. Men utan tvekan hoppade jag i skorna och gick runt i dem i rummet innan jag kände mig bekväm. Hanna kom fram till mig med två diamant örhängen som hon försiktigt hängde i mina öronsnibbar.

”Så, lycka till nu Lexie.”, log hon och kramade mjukt om mig. Jag följde med resten av tjejerna ut i korridoren. Utanför Studion stod alla 5 killarna med svarta kostymer. Jag log av att se Niall så lycklig som han var. Alla 5 blickar föll på oss, men två på mig. Harry’s och Niall’s. Båda två stod med munnen vidöppen, så jag kunde inte hindra mig från att gå fram till Niall och kyssa hans läppar med stor passion.

”Du är så vacker.”, viskade han mot mina läppar och bröt inte ögonkontakten. Jag log snett.

”Du med.”, sa jag och sneglade på Harry. ”Vem är din dejt?”, undrade jag.

”Här kommer hon.”, sa han lugnt och nickade åt ett håll där en blond tjej kom gåendes emot oss i en svarta, men vacker klänning. Dem kysstes kort och kom sedan gåendes tillbaka mot oss.

”Så, ska vi åka?”, föreslog Louis med ett leende. Eleanor kysste honom lätt på kinden och nickade sedan. Alla 10 pressade in sig i den stora, vita limousinen som började köra mot slottet. Jag utbytte en blick med Harry’s dejt.

”Så, vad heter du?”, log jag. Hon rynkade lätt på pannan som om jag vore dum i huvudet.

”Jag heter Sophie Colton. Min pappa äger Big Ben.”, antydde hon. Som om jag skulle bli imponerad på det. Jag nickade, låtsades vara det lilla minsta intresserad och lät sedan samtalet tona ut. Jag kramade nervöst om Niall’s hand. Han log lugnandes mot mig.

”Såja, allt kommer gå bra.”, mumlade han och kysste mig mjukt på halsen. Jag höll inne ett stön och log stort. Han hade nog rätt.

Det tog inte lång tid innan vi var framme och gick ut bland alla Paparazzis på den röda mattan. Niall kramade utan tvekan om min hand och log stort mot kameran, något jag också borde göra. Vi stod ute och poserade i minst 15 minuter innan vi fortsatte in i balsalen där folk redan hade börjat dansa. Louis, Danielle, Liam, Eleanor, Zayn och Sarah begav sig ut bland alla dansande par på golvet, men Niall, jag, Harry och Sophie väntade på nästa låt, som kom endast 2 minuter därpå. Niall la en självsäker hand på min midja och jag en på hans axel då musiken började spelas.

-

Alla jag hade träffat under kvällen var verkligen super duper trevliga. Jag hade nog aldrig haft såhär trevligt någon kväll – utan alkohol. Sarah slog sig trött ner bredvid mig och tog en klunk av sin Champange. Vi hade nyligen varit och hälsat på Drottningen, något som inte alls hade varit så pjåkigt eller läskigt som jag hade förväntat mig. Hon var en trevlig gammal dam.

”Okej! Lystring!”, ropade en gammal man ut i mikrofonen. Alla blickar vändes mot honom och han blev röd som en tomat i ansiktet. Stackars man.

”Så, äh… vi har äran att presentera One Direction som ska sjunga för oss ikväll!”, ropade han ut och förflyttade sig från scenen. Killarna kom ut på scenen och Liam lyfte micken mot munnen med blicken på Danielle. 

 

I’m broken, do you hear me?
I’m blinded, cause you are everything I see,
I’m dancing alone, I’m praying,
That your heart will just turn around.

 

Min blick faller på Danielle som ler kärleksfullt mot Liam. Dem är bara för söta tillsammans… jag kan inte undgå att själv le stort åt Niall som håller blicken på mig. Eller är den på mig? Jag kollar bakåt och ser ingen mindre än min mamma. Vad gör hon här?!

 

When he opens his arms and holds you close tonight,
It just won’t feel right.

 

Börjar Harry sjunga med blicken fäst på mig också. Sophie fnyser lätt till bakom mig, vilket otroligt nog, får Harry att kolla mot hennes håll istället vilket gör henne mycket gladare.

 

Cause I can love you more than this, yeah,
When he lays you down,
I might just die inside,
It just don’t feel right.

 

Nu är det äntligen Niall’s tur att sjunga, så han tar ett steg framåt, men snubblar lätt och får en mörkröd nyans uppblåst på sina kinder.

 

If i’m louder, would you see me,

Would you lay down, in my arms and rescue me,

Cause we are the same, You save me,

When you leave it’s gone again.

 

Sjunger han med blicken fäst rakt in i mina ögon. Då känner jag det. Kärleken som blossar upp för killen som sjunger för mig. Hur den växer sig större och större än den redan var innan. Jag känner hur allt rör på sig i magen. Hur… Jag älskar Niall Horan.


Nawe! Han sjöng för henne! :') Vad tycker ni om det?! Kommentera nu babes! På riktigt! Över 3 kommentarer helst innan nästa! :D  XOXO LIV! LIV, LIV, LIV! HAHAHAH :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback