CHAPTER 29.- GREAT MORNING.

Jag vaknade av ett ovanligt kvitter så jag slog upp och kollade mot fönstret där en liten fågel satt och kvittrade litegrann, det hördes som en mjuk melodi i mina öron. Mina bekymmer hade försvunnit från igår kväll med mamma, och jag kände att detta kanske skulle bli en bra dag. Jag satte mig upp långsamt och råkade skrämma fågeln så den flög iväg. Jag suckade och ryckte sedan på axlarna. Jag reste mig upp och gick till badrummet, där drog jag av mig kläderna och hoppade in i duschen. Jag tvålade in mig och schamponerade håret, sedan sköljde jag bort det. Det blev extra balsam så mitt hår skulle bli lent och lätt att kamma ut, jag passade på att raka benen också. När allt var klart lindade jag en handduk runt min kropp och torkade mig, sedan gick jag in till min WIC och kollade efter en snygg outfit. Jag drog på mig ett par underkläder och tänkte ta ett par shorts då solen hade varit framme, men nu smattrade regnet mot fönsterrutan. Så jag var tvungen att ta något annat. Jag drog på mig ett par svarta skinnyjeans och en svart hoddie, med texten

”I ♥1D”.

När jag hade alla kläder på kroppen gick jag fram till sminkbordet och där låg min borste, jag borstade igenom håret, då jag hade extra balsam så var det väldigt lätt. Jag satte upp håret i en slarvig fiskbensfläta och sminkade mig lätt. Jag sprejade lite parfym på halsen och gick sedan ut ur min WIC, jag tog min mobil och fortsatte ner för trappan. Jag gick in till köket där både mamma och pappa satt och läste tidningen, såklart drack dem kaffe med. Det var söndag idag så pappa var ledig och mamma skulle gå senare, då hon hade sovmorgon. Men Simon hade väl gett henne det bara för att han var kär i henne, eller så ville han ha henne i säng. Jag vet inte.. jag fnös till och sade ett “God morgon”, jag fixade i ordning en macka och ett glas juice, sedan satte jag mig ner vid bordet och började äta på mackan.

”Hur var balen?” Frågade pappa mjukt och la ner tidningen.

”Det var bra..” Jag sneglade på mamma och hon såg inte direkt ut som om hon mådde bra.

”Eller hur mamma?” Frågade jag och mötte hennes blick.

”Vänta, var du där Maria?” Pappa kollade oförstående på mamma.

”Ja, Simon bjöd med mig.. genom jobbet.” Sa hon och det såg ut som om hon led, det tror jag nog att hon gör. Liksom, det skulle jag också.. om jag hade kysst en annan kille istället för Niall. Jag tog en klunk av min juice och försökte hålla mig för skratt, mamma såg ut som om hon skulle sprängas snart.

”Mamma, mår du bra?” Frågade jag och höll inne skrattet.

”Ja, det gör jag.” Svarade hon bara och gömde sig bakom tidningen igen. Jag ryckte på axlarna och åt upp mackan och drack upp juicen. Jag reste mig upp och plockade undan glaset och gick sedan in till vardagsrummet, jag slängde mig på soffan och drog upp mobilen, jag kollade på twitter och såg att jag hade 5 nya följare så jag kollade, alla i One Direction följde mig. Jag såg att Niall hade tweetat för 4 minuter sen.

I miss you

Han är så söt, jag bestämde för att skriva en tweet jag med.

I miss you too.

Jag startade tv:n men det var bara något dåligt, tillslut hittade jag Nickelodeon, ICarly när One Direction var med. Jag skrattade för mig själv, som tur så hade det nyss börjat.

Delen när Gibby fick reda på att One Direction skulle komma fick mig att skratta, jag älskade alltid Gibby när jag var mindre, han fick mig alltid att skratta. Min mobil började ringa så jag drog upp den och jag blev överraskad åt vem som ringde mig.


Vem ringer henne? ;o

Ny design, vad tycker ni? :)

//Alexandra.


Postat av: moa

nii ärrr sååå duktiga tjejer!!
Mer mer mer!!! :))
Kolla in min blogg? haha! om ni kollar in den så kan ni väl kommentera :))

2012-08-09 @ 23:54:31
URL: http://justinnovells.webblogg.se
Postat av: Julia

sjukt snygg design!

2012-08-10 @ 15:13:56
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Storiestoyou

Hittade precis din blogg och läste det här kapitlet och tyckte det var as bra! Fortsätt så! :D

Kolla gärna in min blogg en sväng också ;)

2012-08-10 @ 15:38:38
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback