CHAPTER 32-. A GOOD TIME.

När jag vaknade morgonen därpå möttes jag av Zayn’s stora leende till min förvåning.

”Zayn? Vad gör du här inne?”, gäspade jag. Han log stort mot mig.

”Jag har gjort frukost till dig. Kolla. Det är bara du och jag här.”, flinade han med sin peddo-röst. Jag stelnade till.

”Okej, sluta prata sådär, du skrämmer mig.”, svarade jag drygt. Han log stort.

 

 

”Det är meningen. Nej men, ät din frukost, ta en dusch, klä på dig och så kommer du ut till mig sen. Vi ska ha kul idag.”, försäkrade han mig med en blinkning.

”Okej, misstolk.”, harklade jag mig. Han skrattade till och lämnade rummet med en vindpust. På en bricka bredvid mig i sängen låg det ett glas Juice, en jordnötssmörs macka, fruktsallad och en lapp från Niall. Jag drog upp den och började läsa.

”Var hälsad Lexie. Du måste ha vaknat vid detta tillfälle. Jag, Sarah, Liam, Louis och Harry är ute på några ärenden. Zayn kommer föra dig till oss sedan. Hoppas du inte dör av hans dåliga skämt. Puss och kram, Nialler.”

Hur kunde han lämna mig helt själv här? Jag skakade på huvudet för mig själv och högg in på frukosten. Jag fick Flashbacks på gårdagen hela tiden. Hur mamma hade slängt ut mig utan att tveka. Men jag kunde inte vänta tills vi skulle åka till Hawaii imorgon. Gud vad jag längtar. Jag drog ett djupt andetag och klev in på badrummet för att lyda Zayn’s råd och ta en dusch.

-

Utan någon förvarning så började Moments spelas upp i hjärnan på mig. Den påminde så mycket av min och Niall’s kärlek på ett sätt. Jag kunde knappt fatta att för någon månad sen var jag en typiskt Directioner och idag… ihop med Niall Horan.

”Hör du var jag säger eller?”, gnällde Zayn där han stod framför spegeln och trixade med sitt hår.

”Va? Nej, vad säger du?”, suckade jag och tog en klunk av mitt té. Han skrattade lätt.

”Jag sa att om du vill kan jag be Sarah åka hem och packa åt dig till imorgon. Om du inte orkar eller något.”, försäkrade han mig. Jag bet mig löst i underläppen, på samma ställe som igår och kände den hårda skorpan som hade bildats på min underläpp.

”Har du och Sarah något igång eller?”, mumlade jag snabbt. Zayn’s kinder blossade upp i en röd ton och han kollade ner i WAX-burken.

”Ja… typ.”, svarade han generat. Jag nickade ointresserat och kollade ner på mina fingrar.

”Så, när och vart ska vi åka?”, frågade jag. Zayn slängde en blick på klockan.

”Oupsie! Vi måste åka liksom nu!”, pep han till och drog med mig ut ur lägenheten. På parkeringen stod Paul och väntade i en stor, svart SUV på oss.

”Hej Paul.”, hälsade jag hest.

”Hej Lexie.”, svarade han mjukt och började köra. Jag lutade mitt huvud mot fönsterrutan och suckade. Undra vad dem hade hittat på egentligen…

”Hon kommer snart! Zayn sms:ade!”, tjoade Liam från en av alla fat boys. Jag nickade. Jag var rätt så nervös. Det hade varit Louis’ idé att hyra leklandet en bit utanför London. Det var en bra idé för att inte nämna det.

Jag slog mig ner på en stol och bara chillade. Om bara någon minut skulle Lexie och Zayn kliva in genom dem där dörrarna. Jag blickade mot dem stora rutschkanorna och såg hur Louis njöt genom att åka upp och ner för dem, oräkneliga gånger.

”Hallå?”, ropade Zayn och slog upp dörren. Lexie kom ingåendes med ett förvånat ansiktsuttryck.

”Överraskning!”, hojtade Liam från fat Boysen. Lexie mötte min blick och log stort.

”Really? Nawe…”, viskade hon och gick fram till mig för att pressa sina läppar mot mina.

 

image

 

”Allt för dig.”, svarade jag mjukt och log stort mot hennes läppar. Sarah kom gåendes mot oss med världens bredaste leenden på sina läppar.

”Det här är sista dagen i London på 3 veckor, och du mår lite sådär, så varför inte göra den speciell?”, fnissade hon.

”Ja, verkligen.”, svarade Lexie och kramade om henne. Jag nickade mot Harry som stod lutad mot dörrkarmen till det lilla köket som fanns här.

”Så, ska vi börja då?”, skrattade Zayn. Sarah gick raka spåret fram till honom och pressade sina läppar mot hans. Deras kyss höll inte länge, men ändå så pass länge för Lexie att hinna plocka upp mobilen och fota.

”Skicka den till mig.”, viskade jag in i hennes öra. Hon nickade och mms:ade bilden till mig.

”Nu kan vi köra.”, flinade Sarah från sin plats bredvid Zayn. Zayn stod med vidöppen mun och rödsprängda kinder. Liam gapskrattade från hörnet han satt i.

”Kom igen nu.”, suckade jag och drog med Lexie till rutschkanorna. 


Whoa! SNART ÅKER DEM TILL HAWAII! VAD TROR NI KOMMER HÄNDA DÄR?! :D Kommentera för mer babes!! :D // Liv.


Postat av: Storiestoyou

Haha, verkligen as bra! :D

Sv:Det gör jag verkligen!:D Och jag gör gärna ett länkbyte! :D <3
Kram!

2012-08-12 @ 01:49:51
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Daniella

AWESOOOME!

2012-08-12 @ 13:57:14
URL: http://tryingtobediffrent.blogg.se
Postat av: Josse

Bra! :)
Inte så att du är intresserad av ett samarbete mellan bloggarna? ;) Mejla gärna, så kan jag berätta mer av vad jag menar ;)

2012-08-12 @ 16:00:30
URL: http://foreverbbieber.blogg.se
Postat av: Lara

Awesome TJEJER! :D Alexandra och Liv, ni äger!! <3
MEEER IDAG?!

2012-08-12 @ 16:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback