CHAPTER 36-. SCEADUAL

”Lexie… Lexie kolla. Lexie!!”, tjöt Sarah i örat på mig. Förskräckt satte jag mig upp i sängen och kollade mig omkring.

”Vad? Ja? Vad?”, utbrast jag sömndrucket. Sarah pekade på brickan med hamburgare framför oss. Till frukost? Detta var säkert Niall’s idé, det kunde jag slå tummen på! Om man säger så…?

”Gott.”, gäspade jag och drog upp tallriken med en hamburgare på, för att sedan tjocka i mig den. Sarah himlade med ögonen, men följde mitt exempel och började äta. När vi var klara la vi ner brickan på golvet och reste oss upp ur våra sängar.

”Jag ska bara duscha, säg till killarna att jag kommer snart.”, meddelade jag henne. Hon nickade och gick påklädd och färdigsminkad ut ur rummet. Jag drog av mig mina kläder och gick in i badrummet, där jag drog på vattnet till duschen och hoppade in i det svala vattnet. Jag schamponerade och balsamerade mitt hår och bara stod där… njöt. Men det höll inte länge, för bara 5 minuter därpå kom Sarah och tvingade mig ut ur duschen. Jag vred på mig handduken innan jag lämnade rummet med en anklagande blick på henne.

”Du var inte tvungen…”, muttrade jag och gick fram till min garderob. Hon himlade med ögonen.

”Öh, jo? Niall får damp där nere.”, muttrade hon och la sig ner på sängen. Jag skrattade lågt till.

”Jaså? Låt honom få det… fick du reda på vem som hade kommit med Burgarna?”, undrade jag. Hon fuktade sina läppar innan hon satte sig upp igen i sängen.

”Du kommer inte tro det… men det var Harry.”, hon hade rätt, jag kunde inte tro det.

”Varför? Varför gick han upp klockan… 11 för att laga mat till oss?”, fick jag ur mig. Hon ryckte på axlarna och hoppade upp på fötter.

”Stå inte bara där, klä på dig!”, befallde hon. Jag suckade djupt och drog ut ett par skjorts, ett färgat linne och underkläder och försvann sedan in på badrummet igen, där jag drog på mig dem här kläderna, sminkade och flätade mitt hår. Jag hoppade i ett par ballerina tofflor när jag kom ut i rummet igen och sprayade på ett lätt sprej med Parfym på min hals.

 

 

”LEXIE!!”, ropade Sarah för full hals från vardagsrummet. Jag log skadeglatt och trampade in i vardagsrummet för att slå mig ner på soffkanten, men Niall greppade tag om min höft för att få ner mig i sin famn istället.

”Först ska vi bara göra ett schema, sen kan vi börja med att ha kul.”, tyckte Liam. Jag kysste Niall mjukt på läpparna och viskade ett simpelt ”Hej” mot dem.

”Niall, Lexie. Uppmärksamhet?”, fräste Harry från sin ensamma fåtölj. Jag himlade med ögonen och kollade på Liam som var Bossen.

”Så, vilka kan laga mat? Niall och Lexie? Ni blir ansvariga för att laga mat, och bestämma mat. Zayn och Sarah plockar in och ut diskmaskinen. Harry och Louis får planera aktiviteterna…”, bestämde Liam sig snabbt. Jag höll snabbt upp en hand.

 

 

”Och du?”, alla andra hummade instämmande mot mitt ord.

”Jag? Tja, jag… handlar.”, kom han snabbt på.

”Okej.”, svarade jag kort, besegrat.

-

”Notebook? Nej, den har vi sett så många gånger… vad säger ni om… öh… The Last Song?”, föreslog jag. Alla satt i vardagsrummet, Louis och Liam satt där utanför och Skype’ade med Danielle och Eleanor, Zayn och Sarah satt i varandras famnar i en fåtölj, Harry blängde surt på Niall, som log stort mot mig. Vad var det mellan Harry och Niall egentligen?

”The Last Song blir det…”, suckade jag då ingen verkade vilja svara.

”Popcorn?”, muttrade Harry lågt med ett stort leende på läpparna när jag slog mig ner hos Niall igen. Jag tog emot skålen och började äta. Tack?

”Vad ska vi laga?”, viskade jag i Lexie’s öra. Hon drog med sina fingrar genom mitt hår medan hon tänkte.

”Tacos…”, föreslog hon med sexig röst.

”Tacos? Well, Tacos it is!”, utbrast jag glatt. Hon fnittrade lågt och pressade sina läppar mot mina. Fjärilarna bubblade upp i magen på mig. Det var ingen skillnad på när hon rörde eller kysste eller bara var i rummet… jag fick alltid fjärilar i magen av henne.

”Ta in på ett rum!”, hojtade Zayn från sin fåtölj. Jag blängde surt på honom.

”Ska du säga!”, skrattade jag tillbaka. Han log stort.

”Du Lex? Kan vi inte utforska Djungeln?”, undrade Louis glatt som kom in med Liam och Harry vid sin sida. Jag bet mig löst i underläppen.

”Visst!”, svarade Lexie glatt. Alla log stort mot mig och Lexie och vi gjorde oss iordning för att gå ut i Djungeln som var alldeles precis bredvid huset. Det var ingen djungel direkt, mer ett fuktigt ställe med palmer och djur. Vi började gå upp för kullen då Harry gav till ett skrik. Jag snodde snabbt runt och såg något slingra iväg. En orm. Han hade blivit biten av en orm…


OMG HAZZA!! :o Orm?! Kommentera för att få veta fortsättningen! <3 ~ LIV!


Postat av: Lara

OMG! :O Ni äger, måste ha meeeer!!! :D NU LIKSOM!! <3

2012-08-15 @ 01:19:42
Postat av: Molly

Älskar't! Snälla mer! Sjukt bra! <3

2012-08-15 @ 02:27:02
Postat av: Storiestoyou

Ahmajgaaaaashh......:oo
Helt awesome kapitel! :D
Vill ha mer nu, D:
<3

2012-08-15 @ 05:03:13
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Design blogg ♥

Sugen på en ny design?(:

2012-08-15 @ 09:55:17
URL: http://Mehelpyouwithdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback