CHAPTER 44.- SIGHTSEEN, PART 2/2.


Solen sken och Hawaii var fantastiskt, alla folk som hade det roligt, dansade runt och hade en bra tid tillsammans. Jag önskade att jag kunde flytta hit någon dag, det skulle vara min dröm.. men jag har massor av drömmar. Delvis att få börja på college och studera musik, då jag älskade att sjunga, även min musiklärare tycker jag är duktig. Men jag är inget gemfört med Lady Gaga, Beyoncé, Miley Cyrus, Taylor Swift.. alla dem är begåvade och jag har bara en bra röst, medans dem har en fantastisk och magisk röst. Niall väckte mig ur mina tankar genom att kyssa mig mjukt på kinden. Jag log ett mjukt leende mot honom och sedan fortsatte vi gå på Hawaii’s gator, där det stod olika stånd med smycken, kläder och frukt. Dem måste ha marknad här, eftersom sist jag var här stod inte stånden och dem sålde inget, det var helt öde då. Två äldre män bjöd upp mig och Sarah för att sedan snurra runt oss och dansa galet, jag trodde jag skulle dö av skratt. Killarna skrattade dem med och tillslut joinade dem oss också. Jag skrattade högt åt Harry som dansade helt crazy. Alla andra klappade händerna och han dansade med någon äldre kille han med. Tillslut när vi hade dansat en stund, eller ja.. en stund och en stund. Det var mer än en halvtimme. Vi fortsatte gå och jag såg ett tröjställ med massor av tryck på. Jag såg en ”I Love Niall Horan” tröja, så jag var tvungen att köpa den, jag drog med Sarah dit och killarna kollade konstigt på oss, vi sa till dem att stanna där. Sarah tog en likadan tröja fast med ”I Love Zayn Malik”. Vi båda skrattade och gick till killarna igen.

Tumblr_m8t0vw3jxd1rnzhefo1_500_large

”Vad köpte ni?” Frågade Niall nyfiket. Jag skrattade till.

”Hemligt.” Sa jag hemlighetsfullt och log, Sarah skrattade åt min blick och skakade på huvudet.

”Jag är hungrig, jag åt inge frukost.” Gnällde jag och kollade på Niall, han nickade och drog med mig till ett korvställe. Killarna och Sarah följde efter och dem tog också en korv, vi gick samtidigt som vi åt och en gammal man gick in i mig. Det var samma man som hade kallat mig Leyla. Jag svalde hårt och han kollade upp på mig.

”Förlåt, jag skulle ha sett mi- , Leyla?” Började han och kollade storögt på mig.

”Jag vet inte vem du är, eller vem Leyla är.. men jag heter Lexie och inte Leyla.” Sa jag och gick förbi honom för att sedan gå. Jag hörde dem andra komma efter mig.

-

Vi hade precis handlat då vi inte hade så mycket mat och godsaker här. Just nu stod jag och Sarah och gjorde mat, det fick bli pyttepanna då vi inte orkade göra något annat, så det gick snabbt och bra.

”Killar, kan ni duka?!” Ropade jag till dem, då dem satt i vardagsrummet och gjorde något. Niall och Louis kom in i köket och Niall la sina armar runt min midja, sedan kysste han mig mjukt på kinden. Jag fnissade till och han släppte mig för att sedan hjälpa Louis att duka. Vi ställde maten på bordet och sedan ropade vi till dem andra att det var mat, dem kom inrusande till bordet och satte sig. Jag kunde gissa på att dem var hungriga i alla fall. Vi alla tog mat och sedan högg vi in. Min mobil började ringa så jag drog upp den och kollade vem det var. Jag svalde hårt.


Vem är det som ringer henne egentligen? ;o

Ännu ett kapitel av mig (Alexandra.), så se till att kommentera för nästa.

~Alexandra.

 


Postat av: Storiestoyou

Awesome!:DDD

2012-08-22 @ 20:31:42
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: alva

grymt bra! meeeeeer :D:D

2012-08-22 @ 20:41:56
Postat av: Kajsa

MEEEEEEEEEEEEEEEER ANNARS DÖR JAG!!!!!!!!!!! OMG OMG SNÄLLA MER SNART?!?!?!?!? <33
btw, vet du vem som har skrivit den här Jason Mccann novellen: breathoflifee.blogg.se ? Skulle vara jätte tacksam för svar på min blogg <333 kram på dig fina.

2012-08-22 @ 21:50:45
URL: http://kajsamedk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback