CHAPTER 46. - BASEMENT.

När jag vaknade dagen därpå i Niall’s mjuka säng så låg han inte bredvid mig. En bekymrad min tog plats på mitt ansikte, men försvann så fort jag såg lappen.

 

”Hej Lexie. När du ser denna lapp är du antagligen vaken. Simon ringde imorse och berättade att vårat Crew hade lyckats ta sig hit, till Hawaii. Så vi ska göra en gratis konsert och en Intervju. Vi är hemma runt 8 ikväll, jag är ledsen. Vänta inte på oss med att äta. Din Niall.”

 

Jag drog en hand genom mitt slarviga hår och gick in i mitt och Sarah’s rum. Sarah sov fortfarande, så jag kunde låta henne ligga där ett tag till. Med slöa steg gick jag in i badrummet där jag drog av mig mina tofflor och pyjamasen för att hoppa in i duschen. Vattnet smekte min hud som fjädrar. Mitt i det hela tänkte jag mig Niall hos mig inne i duschen. Hans läppar tryckta mot min nacke, hans händer på min kropp… innan jag visste ordet av det lämnade ett högt stön min mun. Jag slog handen för munnen för att tysta mig.

”Lexie?”, gurglade Sarah från dörröppningen. Jag hade glömt att låsa, attans.

”Ja, gå och lägg dig. Jag väcker dig snart.”, ropade jag försiktigt. Dörren till badrummet stängdes och jag var ensam igen. Snabbt Schamponerade och balsamerade jag mitt hår innan jag tvålade in mig för att sedan kunna lämna duschen. Den mjuka, rosa handduken virade jag runt min kropp och började torka mitt hår med hårfönen. När det var torrt, slängde jag upp det i en boll på huvudet igen och började smörja in mig. När jag var nöjd så lämnade jag badrummet och gick fram till Garderoben för att byta om. Bestämt drog jag fram ett par underkläder, ett skärp, ett vitt linne och ett par gula shorts innan jag återigen gick in på badrummet där jag drog på mig kläderna.

När jag ändå var där inne sminkade jag och lockade håret lätt. Som pricken över i:et så sprejade jag på lite parfym på min hals innan jag gick ut till Sarah som nu satt sömndrucket upp i sängen, och drog på mig mina ballerina skor.

”Ska du duscha kanske? Vi kan äta fruktsallad?”, föreslog jag.

”Jag gillar… öh? Lexie? Ja… öh… frukt!”, gurglade hon trött. Jag himlade retsamt med ögonen och la en hand på hennes axel.

”Ta en dusch, jag fixar frukosten.”, försäkrade jag henne.

”Okej.”

”Bra.”, mumlade jag. Hon lydde mig och gick in i badrummet, så när duschen var igång gick jag ner till köket där jag började hacka Kiwi, Äpplen, Banan och Ananas, som jag sedan la i en skål och ringlade honung över.

”Gott det ser ut.”, utbrast Sarah som kom ner för trappan, fullt påklädd.

”Du kom precis i tid. Vi kanske kan äta på stranden?”, undrade jag med blicken ut på sanden som solade i solskenet.

”Varför inte?”, skrockade Sarah och la upp frukten i två små skålar. Vi la på små bitar vaniljglass på innan vi gick ut till poolkanten, där vi drog av oss våra skor och slog oss ner med benen ner i poolen.

”Vart är killarna?”, frågade Sarah efter ett tags tystnad, bara njutning av lugnet.

”Gratis konsert och intervju.”, förklarade jag med frukt i munnen. Sarah nickade ledsamt.

”Zayn sa inte hej då.”, gnällde hon bekymrat.

”Niall sa inte heller hej då. Dem åkte säkert tidigt imorse.”, grumlade jag och kisade mot havet då jag skymtade något slå mot vattenytan.

”Kolla! En Delfin!”, tjöt jag exalterat. Sarah kollade ut på havet där en Delfin hoppade. Och ännu en. Och ännu en.

 

 

”Wow…”, flämtade hon. Jag nickade.

”Det är så Coolt. Vi kan ju åka till akvariet och simma med dem?”, log jag glatt.

”Det är en toppen idé Lex.”, tyckte hon.

”Jag vet, jag är bäst.”, spann jag självsäkert. Hon knuffade löst till mig, men tillräckligt hårt för mig att ramla i vattnet. Hon brast ut i gapskratt, men skulle inte komma undan så lätt. Jag drog ner henne med mig i vattnet, som tur var hade vi ställt undan våra skålar innan vi hade landat i vattnet båda två.

”Toppen, nu måste vi byta om igen.”, fräste Sarah retligt. Jag himlade med ögonen.

”Du började.”, flinade jag mot henne.

”Great…”, grymtade hon och reste sig upp ur poolen för att gå in i huset igen.

-

”Vad ska vi göra? Är bilen här eller?”, frågade Sarah uttråkat när vi precis hade kollat igenom ett avsnitt av Jersey Shore på tv:n. Jag skakade på huvudet.

”Killarna tog den.”, suckade jag uttråkat. Sarah suckade trött.

”Vad trodde dem att vi skulle göra? Städa som två hemmafruar eller?!”

”Kanske.”, fnittrade jag skämtsamt. Som tur var fattade hon det och log dystert mot mig.

”Lexie, det är tråååååkigt!”, gnällde hon som en treåring på Presskonferens.

”Ja, men jag kan inte göra något åt det.”, frustade jag mot henne.

”Joooo, det är ditt sommarhus! Finns det inget kul att göra här?”, tjoade hon.

”Jo, vi kan ju gå ner i källaren. Där finns det lite filmer åtminstone.”

”Bra, källaren.”, sa hon snabbt och ställde sig upp med mig vid sin sida. Jag började gå mot den vita lilla dörren under trappan som jag sedan öppnade. Trappan ner till källaren var brant, jag hade ramlat i den många gånger som liten. Jag tände lampan och började gå ner för trappan, med Sarah hårt vid min sida. Utan förvarning slogs dörren igen bakom oss och ljuset släcktes.

”Lexie!”, skrek Sarah och sen hördes en duns. 


OMG! Vad hände egentligen?! :O Vem är i huset? Vem slog igen dörren och släckte lampan?! :O Kommentera bebs! <3 XOXO ~ LIV


Postat av: Storiestoyou

Slutet!:oo
Men as bra kapitel!:D

2012-08-26 @ 21:10:51
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Izza

asbra, nytt nu!!!:DDD

2012-08-27 @ 19:26:11
Postat av: Sara

Sjukt bra fortsätt så!!

2012-08-27 @ 19:43:35
Postat av: Vaniljen

Mer!

2012-08-27 @ 20:12:05
URL: http://amazaynstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback