CHAPTER 26-. MEET THE QUEEN.

”Hey Lexie? Jag och Danielle hade tänkt gå och shoppa lite, vill du hänga med?”, undrade Eleanor mjukt. Jag log stort mot henne, men skakade på huvudet.

”Jag känner mig fortfarande lite omtumlad efter… gårdagens kväll.”, ursäktade jag mig. Hon nickade förstående och lämnade rummet med Danielle efter sig. Sarah kollade surt på Jersey Shore som var igång. Jag suckade.

”Vad är det nu då Sa-Sa?”, mumlade jag trött. Hon ryckte på axlarna och röt till.

Lexie, vill du följa med och shoppa?”, härmade hon Eleanor. ”Så patetiskt. Jag är också här.”

”Ja, jag vet. Men håll inte på sådär, hon är faktiskt min vän.”, varnade jag henne.

”Och vadå? Det är inte jag? Du har känt henne i 3 timmar Lexie! Men visst… Tack Lex, det värmer.”, muttrade hon bittert till svar.

”Sarah, du vet att jag inte menade det så.”, var jag snabb med att säga. Hon nickade.

”Jag vet.. förlåt.”, viskade hon instämmande och kramade mjukt om mig. Jag besvarade omfamningen, men släppte genast taget om henne då killarna kom in i rummet med stora flin på läpparna.

”Vad är det med er då?”, frågade jag och kysste Niall kort på läpparna. Ingen passionerad kyss eller något liknande, vi visste ju inte ens vilken position vi var i ännu.

”Vi har blivit bjudna på en Bal. I Slottet. För välgörenhet.”, var Louis snabb med att säga.

”Och vi får ta med oss dejter.”, inflikade Liam.

”Det kommer bli så kul.”, skrockade Harry och drog en hand genom dem trassliga lockarna.

”Och vi vet inte riktigt vilka vi ska ta med… den är imorgon kväll liksom…”, retades Zayn med Sarah som fnissade otåligt.

 

 

”Vill du gå med mig Lexie?”, frågade Niall snabbt och bestämt. Jag slog armarna runt hans hals och nickade.

”Ja! Jag vill gärna gå med dig på balen!”, utbrast jag med ett stort leende på läpparna. Från Sarah’s plats hördes ett skri, så alla blickar fördes ditt. Hon stod och höll hårt om Zayn, som hade en röd-lila nyans i ansiktet. Harry skrattade retligt och pekade på Zayn. Sarah lutade sig tillbaka för att se vad det var han skrattade åt och jämrade sig ett bra tag.

”Åh, förlåt!”, pep hon med jämnan och smekte Zayn’s kind. Och han verkade njuta av det… En sån idiot. Jag skrattade åt min tanke och lutade mig tillbaka i Niall’s famn, men satte mig sedan käpprakt upp.

”Vänta. Bal? Det betyder Vals? Och Dans? Vilket betyder träning… ska vi träna?!”, väste jag lågt. Liam började skratta från fåtöljen och nickade.

”Ja, man brukar träna på saker för att bli bättre Stumpan.”, retades han. Jag blickade Niall.

”När? Hur? Var? Idag?”, rabblade jag snabbt upp. Han knep ihop mina läppar med tummen och pekfingret och log stort.

”Babe, ta’t lugnt. Vi ska åka när Danielle och Eleanor kommer tillbaka, vi åker till Dans studion på Royal Academy of dance som ligger inne i stan. Det kommer bli fint.”, lugnade han mig.

”Men om balen är imorgon… när ska vi hinna shoppa? Och fixa fram tillräckligt med smink och accessoarer?”, nu var det Sarah som upphetsat började pipa. Jag höjde på ögonbrynen mot Louis som stod med ett lömskt leende på läpparna.

”Vi har allt fixar. Ni och tjejerna drar ut efter träningen och köper era… tja, klänningar. Vi har stylister som fixar resten åt er imorgon. Naglar, hår, smink, accessoarer…”, förklarade Liam snabbt. Jag nickade förstående och lutade mig tillbaka i Niall’s famn igen. I tryggt förvar…

-

”Dansa? Jag suger på att dansa…”, gnydde Danielle när dem hade kommit tillbaka från stan med endast varsin påse från Zara. Liam kysste hennes läppar, tröstandes och passionerat.

”Du är bäst på att dansa Danielle! Du går ju tillochmed på dans skola?”, fnissade Eleanor. Jag skrockade lågmält till och kramade om Niall’s mjuka hand. Harry puffade till mig i sidan. Jag kollade genast åt hans håll för att se vad han ville, och en tunga blev uträckt mot mig. Jag blände surt på honom och lipade tillbaka.

”Vad håller ni två på med egentligen? Är ni 2?”, utbrast Zayn från sin plats bredvid Sarah. Alla blickar fördes mot mig och Harry, som båda hade tungorna ur mun. Jag drog snabbt tillbaka min i munnen, men Harry’s verkade ha fastnat utanför hans mun. Jag puffade lätt till honom och hans tunga åkte in i munnen igen.

”Jaja. Ska vi åka?”, frågade Louis med handen runt Eleanor’s midja. Alla nickade och reste sig upp. Vi lämnade snabbt rummet och gick ner till den stora bilen där nere. Jag och Sarah fick åka med Eleanor och Danielle, för den andra bilen var fullproppad. Sarah njöt inte…

”Så, ikväll blir det väll vi 4.”, sa Danielle vänligt för att bryta tystnade.

”Ja, det kommer bli jättekul. Det ska bli trevligt att få lära känna er.”, svarade jag lika glatt.

”Ja! Niall har pratat så mycket om dig Lexie, det ska du veta.”, fnissade Eleanor och svängde på ratten. Mina kinder blossade upp i en röd färg.

 

 

”Så, den här välgörenhetsgalan… kommer drottningen vara där eller?”, mumlade jag nervöst.

”Ja. Vi har träffat henne flera gånger. Eller, jag 2 och El 3. Hon är väldigt trevlig! Och sen ska killarna uppträda i dem Olympiska Spelen! Det ska bli såå kul att se dem!”, kvittrade Danielle. Sarah verkade inte vara så pratglad, så jag lät henne vara som hon var. Sur.

”Wow, verkligen? Det har inte Niall nämnt.”, suckade jag.

”Nej, men dem fick reda på det idag! Samma stund som Balen! Men dem kanske ville ta det lite senare?? Jaja, the beans are spilled!”, skämtade Danielle. Jag brast ut i skratt, men slutade sedan då jag märkte att jag var den enda som skrattade.

”Oh boy, det är ju flera människor här!”, Sarah yttrade sina första ord under den här resan.

”Ja, men vi kommer ha en egen sal att öva i.”, försäkrade Eleanor oss och parkerade bilen bredvid killarnas. Vi hoppade ut och mötte Paul.

”Hej Paul.”, hälsade jag med ett leende. Han kramade lätt om mig och drog sedan ut killarna ur bilen. Niall, satt och åt på en Cheeseburgare.

”Jag kan inte fatta att ni åkte förbi McDonalds!”, muttrade Sarah och gjorde armkrok med Zayn. Dem två verkade vara riktigt kära.. verkligen.

”Ja, men när Niall är hungrig, så är han hungrig.”, förklarade Louis och kramade om Eleanor’s hand. Jag skrattade till och kollade upp mot den gamla byggnaden. Den här dansskolan måste ha funnits i flera år, och nu ska vi dansa i den… jag kände mig illa till mods. Jag hade dansat vals en gång, och det var på Balen i 9-an. Med ett djupt andetag gick jag in med dem andra i den fullproppade byggnaden.


Whoaa! Dem ska på BAAAL :D Undra hur det kommer gå? ;) Hm... haha. Kommentera nu babes! ~ LIV


Postat av: moooa

skiiiiita braa tjejen!
vet en ny blogg jag kommer följa!! :))
meeeer meeer :) <3

2012-08-08 @ 23:23:39
URL: http://justinnovells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback