CHAPTER 17.- TELLING SARAH.

Jag fick min nya mobil, en vit IPhone 4s, då jag ville prova något nytt och inte ha en gammal Blackberry. Det var mig och Sarah på skalet, då jag har bestämt det. Jag kan även byta till One Direction, om jag ville.

Jag skickade ett snabbt sms till Sarah.

Ny mobil och nytt nummer, kastade den gamla i väggen, ringer dig snart så får du veta varför. xx Lexie

Jag tryckte på skicka och startade tv:n, American Funniest Home Video’s. En katt sprang in i spegeln vilket fick mig att skratta, jag och min humor.

Min mobil plingade till så jag tog upp den och öppnade sms:et, från Sarah.

Haha, väldigt smart! Ring mig nu. xx Sarah.

Jag slog in henne’s nummer och sänkte tv:n. Hon svarade inom kort.

Hej Lexpex.

Hej bestie, what’s up?

Jag gör inte så mycket, tråkar. Själv?

Jag kollar på tv bara.

Okok, men nu vill jag veta, varför slängde du din mobil i väggen?

Gabe smsa, så jag blev arg. Så innan jag tänkte färdigt så slängde jag den i väggen.

Vet du vad? Möt mig på Starbucks så pratar vi.”

Okej, vi möts där. Hejdå.”

Hejdå.

Vi la på och jag reste mig upp för att gå till hallen, jag drog på mig ett par svarta Jeffrey Campbell, som matchade min outfit.

Jag tog mina bilnycklar och gick ut till bilen, jag låste upp den och hoppade in. Sedan startade jag motorn och stereon där Ed Sheeran – Small Bump spelades, jag sjöng med och körde mot Starbucks.

-

Jag parkerade bilen, stängde av motorn och hoppade ut för att sedan låsa den. Jag gick upp mot Starbucks, men Sarah hade inte kommit än.

Jag köpte två latte och satte mig vid ett bord, hon skulle nog komma snart.

Jag hade rätt, hon kom in på Starbucks så jag vinkade henne hit.

Hon sjönk ner på soffan framför mig.

”Hej på dig.” Sa hon mjukt och tog en klunk av sin latte.

”Hej.”

”Berätta vad Gabe skrev.”

”Okej, han typ. Hotade mig att hålla mig borta från killarna och att han kommer få tillbaka mig som småning om.”

Hon nickade och såg väldigt arg ut, hon tog en klunk av sin latte. Så jag fortsatte.

”Så jag skrev att han skulle ge fan i mitt liv och lämna mig ifred. Så jag hoppas att han lyssnar också.”

”Nej, verkligen inte. Du känner Gabe, han ger inte sig i första taget.”

”Jo, jag vet.. men ändå.” Mumlade jag och tog en klunk av min latte.

”Så jag måste sluta träffa killarna?” Frågade jag och kollade ner i bordet.

”Jag tror det, Gabe är kapabel till allt.”

Jag suckade tungt och började tänka på Niall.

Jag som gillar honom..

Oh no, hur kommer detta gå nudå?
Jag känner mig väldigt stolt, 3 kapitel idag! Dock var dem korta, men ändå!

Postat av: sera

Jag blir så pissed på Gabe! superbra, keep it up :) xx

2012-07-20 @ 08:21:49
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag blir så pissed på Gabe! superbra, keep it up :) xx

2012-07-20 @ 08:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback