CHAPTER 18.- DRAMA.

Jag och Sarah satt och pratade om allt mellan himmel och jord.

Tills någon avbröt vårat samtal, Gabe och hans polare, såklart.

”Hej älskling.” Sa han och satte sig bredvid mig, jag kollade äcklat på honom och flyttade mig bort tills jag inte kunde mera.

”Vad vill du, Gabe?” Mumlade jag och fortsatte kolla äcklat på honom.

”Jag stannade på Starbucks efter lång dag på stranden, vill du veta mer?”

Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.

”Bra, så.. har du slutat vara med killarna?”

Jag nickade och tog en klunk av min latte.

”Bra, då får vi tid för oss själva.”

Han pressade sina läppar mot mina i en hård och äcklig kyss. Men jag var tvungen att besvara den, vem vet vad han skulle göra annars?

Han avslutade kyssen och lutade sig tillbaka med ett flin på läpparna.

Tumblr_m6e6w1jxm51qf33uro1_500_large

Jag kollade upp mot dörren där killarna stod, Niall stod även med ett ledsamt uttryck i ansiktet.

Jag svalde hårt och såg Niall gå ut ur fiket.

Oh nej.

Jag och killarna plus Eleanor och Danielle hade gjort klart överraskningen åt Lexie som jag ska ta med henne till ikväll, jag hoppas hon gillar den.

Vi bestämde oss för att åka till Starbucks och dricka något.

Louis parkerade bilen och stängde av motorn, vi hoppade ut ur bilen och gick in på Starbucks, jag kollade mot ett bord och där såg jag Sarah’s ansikte och ett par andra som kysstes. Hon hade lika hårfärg på håret som Lexie, men jag inbillar mig väl bara..

Dem avslutade kyssen och då såg jag att det var Lexie. Ord kan inte beskriva smärtan som jag känner just nu.

Hon mötte min blick och hon kollade lika ledsamt mot mig.

Jag vände mig om fort och gick ut ur fiket, killarna sprang efter och Eleanor plus Danielle med.

”Niall, vänta!” Denna gången var det inte killarna eller Eleanor, Danielle. Det var Lexie’s röst.

Jag vände mig långsamt om och möttes hennes ögon, flera tårar lämnade hennes ögon.

”Han är mitt ex, du måste tro mig! Han hotade mig att jag skulle sluta träffa er! Sedan kysste han mig, jag var tvungen att besvara, du vet inte vad han är kapabel till att göra! Och jag vill inte att han ska skada er, jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om något hände er pågrund av mig.” Grät hon fram.

Tänk om hon sa sanningen?

”Jag vet inte vad jag ska tro.”

Killen som hon nyss hade kysst kom ut ur Starbucks och gick fram till Lexie.

”Jag sa ju åt dig att inte träffa dem mer.”

Hon hade sagt sanningen, hon började gråta mera och kollade upp och mötte min blick, av att bara se henne gråta gör mig tårögd.

”Låt henne vara.” Sa nu Sarah som kom ut och gick fram till Lexie och kramade om henne.

”Och Gabe, snälla move on. Hon hatar dig.” Mumlade Sarah och drog med Lexie till deras bil.

Jag kan inte låta henne gå iväg, jag gick med dem till bilen.

”Lexie, jag är ledsen..”

”Var inte det, Niall.” Hon smekte min kind och kysste mig mjukt på den andra kinden. Vilket fick mig att rodna.

”Kan jag få ditt nummer? Jag har ny mobil och nytt nummer.” Sa hon med sin mjuka röst.

Jag nickade och gav henne mitt nummer.

”Jag sms:ar dig sen.” Sa jag mjukt och kramade om henne, hon besvarade kramen och nickade.

Jag lutade mig tillbaka och stängde bildörren åt henne och vinkade när dem åkte iväg.

Jag gick fram till killarna och tjejerna, Gabe och hans polare hade åkt iväg.

”Hon är ju riktigt snygg.” Mumlade Eleanor och log mot mig.

”Men du är snyggare för mig.” Svarade Louis och kysste henne mjukt på läpparna, hon fnissade till och besvarade kyssen.

”Kom nu turturduvor och alla andra, nu åker vi till hotellet.” Mumlade Zayn och vi gick mot bilen för att sedan åka till hotellet.


Det var lite drama där! Vad är överraskningen? ;oo

Dåligt kapitel, jag vet! :/


Postat av: sera

superbra!!

2012-07-20 @ 16:26:07
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: Anonym

skit bra!

2012-07-20 @ 17:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback