CHAPTER 19.- UNPLANNED THINGS.

Niall och dem andra killarna hade ringt mig och berättat om överraskningen, så jag ska hjälpa dem, jag måste lura Lexie. Inte på något elakt sätt, hon kommer bli glad i alla fall.

”Vad sägs om att kolla på bio ikväll?” Frågade jag Lexie, vi satt för tillfället hos mig och kollade på tv.

Hon nickade gillandes och log stort mot mig, hon hade sms:at mycket med Niall så hon var glad nu.

Jag hade sms:at lite med Zayn, han är amazing amazayn.

-

Jag valde en perfekt outfit för Lexie, det fick ju inte bli för överdrivande då hon tror att vi bara ska på bio, men ack så fel hon har.

Det blev en snygg lila klänning, ett par sandaler och henne’s vita väska.

Perfekt.

”Varför ska jag ha dem här kläderna?” Frågade jag oförstående och kollade på Sarah.

”Jag tyckte det var snyggt.” Sa hon och ryckte på axlarna.

Jag mumlade ett ”jaja” och gick ut till hallen för att sedan gå ut till henne’s bil, hon greppade tag om bilnycklarna och vi gick ut ur huset, för att sedan gå till henne’s Range Rover. Henne’s pappa och mamma är också ganska rika, då henne’s pappa är advokat, samma som min pappa.

Hon låste upp den och vi hoppade in, hon startade motorn och började sedan åka mot bion.

-

Bilen började sakta ner och sedan stannade den.

”Sarah? Vad händer?!”

”Bensinstopp.” Mumlade hon och mötte min blick.

Hon drog upp sin mobil och kollade .

”Ingen teckning, har du?” Frågade hon.

Jag drog upp min mobil och kollade, ingen teckning. Jag skakade på huvudet.

”Great.” Suckade jag ut och lutade mig tillbaka i sätet.

”Det finns säkert någon bensinmack i närheten.” Mumlade hon och öppnade bildörren, hon hoppade ut och stängde igen bildörren.

Jag suckade och hoppade ut ur bilen jag med.

Hon låste bilen och började gå, så jag gick efter henne. En kallbris föll mot min kropp, så jag började frysa.

”Varför valde du dem här kläderna?! Det är iskallt.” Mumlade jag.

”Ursäkta mig att jag inte visste att vi skulle få bensinstopp!” Fräste hon surt, jag himlade med ögonen.

”Du kunde ju ha kollat bensinen först!” Hon vände sig om och irritation speglades i hennes ögon.

”Vet du? Om du ska klaga så kan du vända dig om, gå till bilen och värma dig där! Jag bryr mig inte, jag är trött på att du bara gnäller!” Snäste hon ut surt. Jag svalde hårt och kollade ner på mina skor.

”Förlåt..” Mumlade hon och gick fram till mig och skulle precis krama om mig, men jag backade ett steg.

”Jag menade inte att vara elak..” Sa hon mjukt och sorg speglades i henne’s ögon.

”Men det var du..”


Ojojoj, hur kommer detta gå? Snart börjar TCA's, så la in detta snabbt!

Hoppas ni gillar det.


Postat av: sera

Hade uppskattat om det var lite längre! Men bra ändå, alla behöver dessa mellan-kapitel!

Svar: Jag vet, det blev kort då jag skulle se TCA, dem kommer bli längre, jag lovar! xx <3
Alexandra & Liv

2012-07-23 @ 14:58:18
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback