CHAPTER 1O.- KISSING HARRY.

”Sanning eller konka, Harry boy?” Harry skrattade glatt till och nickade.

”Öh, konka!” Sa han snabbt och log stort.

”Nialler är sjukt söt!” Viskade Sarah i mitt öra vilket fick mig att nicka och le stort.

”Konka, okej. Kyss Lexie i 30 sekunder, mun mot mun.”

Min blick föll automatiskt mot Niall som kollade ner på golvet, sedan kollade jag på Harry som log smått.

Sarah bytte plats med Harry så länge.

Han lutade sig närmare mig och inom kort möttes mina läppar hans, jag besvarade den och dem andra började räkna. Det var faktiskt inte så farligt, jag tror jag gillade kyssen. Men tänk att kyssa Niall..

Jag skakade av mig tankarna och koncentrerade mig på kyssen.

”29.. 30!”

Vi avslutade kyssen och flyttade isär litegrann, jag kollade upp på Niall som såg.. jag kan inte beskriva det. Han såg väldigt ledsen ut.

Han reste sig upp.

”Jag ska bara ta friskluft.” Sa han och vände sig om, inom kort försvann han och jag mötte Louis blick. Han kollade menandes på mig.

”Jag med.”

Jag reste mig upp och gick ut till hallen och drog på mig skorna.

Jag öppnade dörren och gick ut, sedan stängde jag dörren.

”Niall?”

Jag gick fram till våran hängmatta där han satt och gungade.

”Hur är det?” Frågade jag mjukt och satte mig bredvid honom.”

”Bra, jag behövde bara friskluft.” Svarade han lika mjukt och kollade upp på den nu stjärnhimlen.

Vilket jag också gjorde.

”Det är så vackert, alla stjärnorna.”

Han nickade som svar och log.

”Gillade du kyssen?” Frågade han efter ett tag.

Jag slet min blick från stjärnorna och mötte hans blåa underbara ögonen.

”Jag vet inte faktiskt..” Sa jag och drog en hand genom mitt bruna hår.

      Han nickade och kollade ner på sina fingrar.

”Niall, svara ärligt. Hur är det med dig? Du verkar nere.”

”Det är inget..”

”Nejnej, jag bara ser det på dig.”

Han suckade och kollade upp på himlen igen.

En kall vindpust träffade mig rakt i ansikte, vilket fick mig att rysa och börja frysa.

”Fryser du?”

Jag nickade och smekte mina armar fort för att försöka värma mig.

Han tog av sig sin jacka och la den över mina axlar.

”Tack.” Jag log tacksamt mot honom och drog den tätare runt min kropp.

Alla andra kom ut och Zayn var den första att öppna munnen.

”Vas happenin’?”

”Vad gör ni här ute?” Frågade Sarah och kollade på mig.

”Vi sa ju att vi skulle ta friskluft.”

Dem nickade och sedan gick dem in igen.

”Vi kanske också ska gå in? Det börjar bli väldigt kallt.” Sa jag och mötte hans blåa ögon.

Han nickade lätt och vi gick in, jag gav tillbaka jackan och tackade sedan för lånet.

Han log ett underbart leende som svar.

Vi gick in i vardagsrummet där dem andra satt, Sarah satt och pratade med Zayn, Louis och Harry hade ett ”Larry” moment, vilket var sött.

Jag och Niall satte oss bredvid varandra i soffan och jag glodde på tv:n.

”Ska vi kolla på någon film?” Frågade jag tillslut.

Dem nickade gillandes och Liam och Zayn kollade efter en film.

”The Hangover?” Frågade Liam och kollade på oss som satt i soffan.

Vi gjorde tummen upp och dem startade filmen.


Sorry för sent kapitel!

Men ja, Niall blev ledsen! Dundundun.. ;o

KOMMENTERA! //Alexandra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback