CHAPTER 23. - CINEMA PARTY.

 

“Cola till min dam?”, flinade Niall charmigt. Jag nickade med blicken på killen bakom kassan, så snygg, men inget slår Niall. Definitivt.
“Okej, öh… blir Ice Age 4 bra? Jag kom inte på något annat…”, ursäktade han sig genant. Jag fnissade förståndligt till. “Det är OK”, försäkrade jag honom innan jag prövandes kramade om hans varma, silkeslena hand. Vi log stort mot varandra innan vi klampade in i den mörka Salongen. Tur att det var mörkt, för annars skulle nog alla märka att Niall Horan nyss hade klivit in i salongen de satt i. Med ett snett leende slog jag mig ner I den mjuka fotöljen, utan att släppa hans hand. När vi hade fått på oss 3D glasögonen så började filmen, och jag lutade mitt huvud mot Niall’s axel. Han kysste mig mjukt på hjässan innan han började med popcorn. Jag skrattade lågt till. Nialll…
-
Filmen började dra sig mot sitt slut och Niall låg med sitt blonda huvud I mitt knä och snarkade mjuka snarkningar. Jag kysste hans läppar mjukt och möttes sedan av hans klar blåa ögon. Ett leende sken upp på hans läppar.
“Sådär skulle jag vilja bli väckt varje morgon…”, viskade han hest. Hans röst lät så.. åh… mina ben blev alldeles mjuka. Fjärilarna bubblade upp i magen och spred sig upp över halsen. Halsen stocknade och allt kändes som en dröm…
“Ha-Ha smart head, filmen är slut. Vi drar nu…”, mumlade jag med tjock röst.
“Okej..”, muttrade han besviket. Jag log stort och drog upp min mobil. 2 missade samtal och 3 nya sms från Harry. Jag läste de två första, som bara var konstiga och frågandes, och sedan det sista. Men det var inte från Harry, eller det var från Harry’s mobil.
“Hej tjejen! Du, Amy i klassen under oss ska ha fest, hon bor i värsta villan! Vi är bjudna!! :D Och vi får gärna ha med oss killarna sa hon… ;) Kom igen, kan inte du och Nialler följa med??? Killarna här är med. COME ON! :D XOXO, Sarah.”
Mitt leende växte sig större då jag vände mig mot Niall och inte såg honom. Han stod borta vid korvkoisken. Jag skrattade lätt innan jag började vanka mot honom..
“Ska vi på fest?”, han ryckte till, men nickade och tog emot sin korv.
“Gärna, bara vi eller?”, undrade han. Snabbt skakade jag på huvudet.
“Nä, killarna och Sarah.”, förklarade jag. Han blev smått besviken, men nickade iallafall.
“Visst, det blir väll kul…”, svarade jag bistert. Han skulle nog inte ha så kul.

Att gå med killarna och Sarah var inte direkt vad jag hade förutspått. Det skulle ju bara var jag och Lex? En suck lämnade min mun när vi alla satt ihopträngda i en Limo som Sarah hade fixat. Eller, Simon hade fixat. Jag svalde hårt och sneglade skeptiskt på Lexie och Harry som satt och pratade… Intimt… En klump uppstod i min hals.
“Öh… när åker ni på Tour?”, undrade Lexie och log stort runt oss. Jag ryckte till. Liam svarade.
“Om 2 veckor. Nästa vecka är dock semestern slut…”, svarade han ledsamt. Sarah gnydde till.
“Redan? Så vi syns inte mer?”, Zayn blickade henne. Han verkade vara kär, men blondiner var inte hans tur… jag log stort åt min tanke.
“Jo, det gör vi väll med tanke på Nexie…”, grumlade Harry smått surt. Jag rynkade pannan.
“Vad är det där för ton?”, han fnös frågandes till.
“Vadå för ’tonfall’?? Jag låter som vanligt?”, försvarade han sig stött. Jag skakade på huvudet.
“Nej, du låter som “Harry-som-är-sur-eller-besviken.”, svarade jag bittert. Harry blängde på mig, och Lexie ryckte snabbt in med viftandes händer.
“Okeeej, vi ska inte skapa World War III nu. Så, sluta bråka killar.”, sa hon allvarligt. Liam nickade instämmande, fast med blicken ner i mobilen. Lou hade varit tyst hela resan, vad var det?
“Lou, vad är det?”, undrade jag milt när alla andra var upptagna med sitt. Han kollade ledsamt upp på mig och spände käkarna.
“Eleanor… hon…”, hans röst tonade lent ut, “Hon… ä-är… g-gravid…”, stammade han fram. Jag stelnade till. Gravid? El? Gravid? Lou och hon hade ju inte?
“Ni har ju inte…?”, viskade jag hest. Han la huvudet lätt på sned.
“Det är ju det. Vi har inte. Hon har inte varit otrogen, det vet jag. Hennes mamma har själv sagt att hon jobbat och kommit hem varje dag. Så det måste vara något fel…”, mumlade han bittert. Jag lutade mig trött tillbaka i sätet. Harry och Lexie? Zayn och Sarah? Eleanor gravid? Jag och Lexie? Nexie? Tankarna virvlade runt i huvudet på mig, och jag kände hur illamåendet steg i halsen på mig. Jag kände mig yr, nästintill svimfärdig. Då stocknade allt.
-
“Niall?”, Lexie’s röst var mjukt i mitt öra. Mina ögonlock kändes tunga, jag orkade inte. Hon la en hand på min panna och någon hällde kallt vatten i ansiktet på mig. Jag slog upp ögonlocken.
“Du är vaken.”, pustade Lex lättat ut. Jag nickade trött och satte mig upp. Jag låg på en gräsmatta och det strömmade ut musik från det stora huset bredvid mig.
“Du svimmade I bilen, men nu verkar allt bra. Ska vi gå in?”, frågade Harry lugnt och log smått mot mig. Jag nickade trött och reste mig upp, hand i hand med Lexie, men hon släppte så snabbt vi hade kommit fram till huset. En blond tjej kom och mötte oss med ett stort leende.
“One Direction!”, pep hon exalter at till. Jag nickade och log stort, detsamma gjorde Zayn, Liam, Lou och Harry. Hon log större och kramade om oss alla innan hon knäppte en bild med den stora, svarta systemkameran hon höll i sin hand.
“Så, ni kan at dricka där borta, bada i poolen, kolla på film på övervåningen, dansa överallt, hångla eller ligga i sovrummet och badrummet. Så, ha kul!”, log hon innan hon försvann bakom husknuten.
“Vi ska inte stanna länge va?”, undrade Liam skeptiskt. Sarah och Lexie blickade honom kort.
“Nej då.”, lovade de båda med söta leenden. Men det var något de inte höll.


Whöt? Inte höll? :O Nästa kaptilet blir PARTY! Hoppas ni fortfarande läser novellen... haha.. PUSS PÅ ER ~LIV<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback