CHAPTER 4-. GIRLS NIGHT

Jag slog mig ner bredvid Sarah i hennes säng. Allt var så mysigt hemma hos henne. Jag log smått mot hennes mamma, Laurie, som kom in med popcorn och läsk till oss.

”Ha det så trevligt ikväll då tjejer. Vi är tillbaka imorgon runt 3, OK?” Sarah nickade och fortsatte kolla ner i datorn. Laurie suckade och log stort mot mig så att alla hennes vita tänder syntes.

”Vi ses Lexie.” Jag nickade och drog upp mitt hår i en boll på huvudtoppen och kollade sedan ner i vad Sarah höll på med. Hon var inne på twitter, som vanligt.

”Vad är det som är så roligt med twitter?” Frågade jag henne när hon hade slutat skriva och istället satt med världens största leénde på läpparna. Jag suckade och viftade med handen över hennes ansikte. Hon ryckte till och skrek till.

”LIAM PAYNE SVARADE PÅ MIN TWEET! OMG, JAG KAN INTE FATTA DET!” Skrek hon och började springa runt i sitt lilla rum. Jag skrattade till och log stort mot henne.

”Wow! Seriöst?!” Hon nickade och drog upp datorn i sin famn, ståendes.

”Han skrev ”Hey @SarahDavis! Yeah we’ll be back in London soon! X Liam” asså jag kan inte fatta det!” Tjöt Sarah och kollade på mig. Jag log stort och slog armarna runt hennes kropp i ett mjukt grepp.

 

 

”Jag är så glad för dig… bitch.” Hon fnös till och slängde med håret innan hon slog ner locket till sin dator och reste sig upp med blicken på alla lösnaglar vi hade köpt.

”Fransk manikyr?” Jag nickade och gick mot myshörnan i hörnet av hennes rum. Hon slog sig ner bredvid mig och drog ut naglarna, och snabbt som attan var vi igång…

-

Jag drog upp min mobil bara för att se på min bakgrundsbild på One direction. Asså jag förstår inte hur man kan älska ett gäng med killar så mycket! Sarah puffade mig i sidan och nickade mot tv:n i en gest att jag skulle kolla på filmen, inte på mobilen. Jag drog upp en pizza slice och tog en tugga av den. Deras hus var stort, men mitt var defenetivt större. Men hennes mamma jobbade som lärare och hennes pappa hade en egen verkstad utanför London, så man förstod ju inkomsten.

”Vad gör du egentligen?” Röt Sarah helt plötsligt till och kollade anklagande ner på soffan där osten till pizzan hade runnit ner. Jag ryckte på axlarna och gick ut i köket för att hämta lite papper för att torka upp det.

Sarah grymtade till och pausade filmen med en sur blick på mig. Hade jag gjort något? Jag höjde frågandes på ögonbrynen och bet mig hårt i kinden. Dålig idé då blodsmaken började spridas i munnen på mig.

”Du är helt borta, vad är det Lex?” Andades hon oroligt ut. Jag skakade på huvudet.

”Inget?” Försvarade jag mig. Hon drog en hand genom sitt hår och la huvudet på sned.

”Är det Gabe och det som hände på stranden idag? Skit i honom!” Jag suckade.

”Det är ingenting Sarah! Seriöst!” Väste jag. Hon ryckte till och blinkade några gånger innan hon playade filmen igen med armarna surt korsade över bröstet. Toppen, hon var sur nu också. Jag suckade och fuktade mina läppar. Hur skulle denna kväll fortsätta med Sarah sur på mig?

-

”Kom igen Sarah… jag menade inget illa.” Hon fnös till och muttrade något ohörbart. Jag grymtade till och gick fram till henne där hon satt vid bordet och bläddrade i ELLE med kraftiga tag.

”Kom igen nu. Jag gjorde ingenting!” Hon kollade upp på mig med hatiska ögon.

”Ingenting? Du praktiskt taget skrek på mig Lexie! Du vet vad jag tycker om folk som skriker på mig!” Röt hon och spottade nästintill ut orden. Jag nickade stelt.

”Förlåt! Jag ber dig! Förlåt.” Viskade jag ledsamt. Hon drog ett djupt andetag och kramade sedan om mig.

”Okej, men skrik aldrig på mig igen, får då kanske det inte finns några mer förlåtningar.” Jag nickade tacksamt och drog in hennes söta doft. Sarah luktade alltid Jasmine och vanilj. Hon använde inte parfym, det var hon allergisk mot, men hon doftade såhär i alla fall. Jag skulle precis säga något då min mobil vibrerade till. Jag drog upp den ur min ficka och klickade upp sms:et… 


Vadå för sms? Vem sms:ade henne? *Host* överreaktion Sarah? *Host* HAHA! :D Kommentera för nästa del som kommer skrivas av Alexandra!

// LIV



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback