CHAPTER 5. - YOU ARE GONNA REGRET IT.

Ett sms, från Gabe.

Jag suckade högt, vilket fick Sarah att vända sin blick mot mig.

”Vadå?”

”Ett sms.. från Gabe.”

”Vad står det?!”

”Jag har inte läst det än.”

”Men läst det då!”

”Jag ska, take it easy.”

Jag öppnade sms:et och läste högt.

Du kommer ångra dig, babyy. Jag kommer få tillbaka dig snart.

Jag himlade med ögonen och suckade.

”Bry dig inte om honom, han kommer nog sluta snart.”

”Nej det kommer han inte, han kommer fortsätta! Du vet inte vem han är, Sarah!”

”Skrik inte åt mig!” Fräste hon surt och korsade armarna över bröstet.

”Förlåt Sarah, alla känslor bara kommer ut ur mig idag, jag menade inte att skrika åt dig. Han går mig på nerverna!”

”Det är lugnt, men tänk inte på det. Vi har kul istället.”

”Vad ska vi göra som är så kul?” Frågade jag och log mot henne,

Hon tog tag i en kontroll och startade stereon där What Makes You Beautiful spelades.

”Dans party!” Utbrast hon och ställde sig upp och dansade runt.

Jag skrattade till med reste mig snabbt upp och dansade tillsammans med henne.

Vi skulle ha sett jätte roliga ut.

-

Jag stängde dörren efter mig och sparkade av mig skorna.

”Jag är hemma!”

Mamma kom ut i hallen och log stort mot mig.

”Hej hjärtat, kom. Jag ska prata med dig.”

Hon tog min hand och vi gick in till vardagsrummet där vi satte oss i soffan.

”Imorgon så ska jag till jobbet, så jag undrar om du ville följa med. Simon sa något om att några gäster skulle komma. Själv vet jag inte vilka! Men skulle du vilja följa med? Eftersom du inte har så mycket att göra.”

”Javisst, varför inte?”

”Vad bra, vi åker dit klockan 10, så gå upp i tid.”

”Okej, jag ska nog sova nu, jag har världen’s huvudvärk.”

”Okej, god natt hjärtat. Sov gott.”

”God natt mamma.”

Hon kysste mig mjukt på pannan och jag reste mig upp för att sedan springa upp för trappan och in till mitt rum.

Jag bytte om till ett par hotpants och ett linne, sedan borstade jag tänderna.

När jag blev klar gick jag och la mig i sängen.

Jag läste lite ur hungerspelen, tills jag inte orkade mer och somnade.

-

”Upp och hoppa, Lexie!”

Jag slog sakta upp ögonen och kollade på mamma som log mot mig.

”Vi ska åka om 30 minuter så skynda nu.” Med dem orden sagt gick hon ut ur mitt rum.

Jag gäspade högt och klev upp ur sängen, jag gick upp mot min wic och drog fram en tunika med England’s flagga på och nedanför var det lite spets, till det drog jag på mig ett par röda tights.

När jag klädde på mig det gick jag in i mitt badrum och sminkade mig lite, jag gjorde en slarvig fläta på sidan och var sedan klar. Jag borstade mina tänder och gick sedan ner till mamma som stod i köket, hon räckte över en smörgås åt mig och jag började genast äta på den.

-

”Kom hjärtat så får du hälsa på min chef Simon.”

Jag följde med henne till hans kontor och där satt Simon. Jag visste ju såklart att han signa One Direction, men dem är väl inte gästerna.

”Hej, du måste vara Lexie.” Frågade Simon och sträckte fram handen, jag tog tag i den och skakade den sedan.

”Ja, Simon?”

”Precis! Maria kan du ta henne till gästerna? Jag behöver prata med dig.”

Hon nickade och mötte sedan min blick.

”Kom gumman.”

Jag nickade och följde med henne till ett rum, hon öppnade det och vi gick in, jag såg inte direkt vilka gästerna var eftersom mamma gick i vägen.

Hon flyttade sig och då fick jag syn på vilka det var.

Noway, ONE DIRECTION!

Jag bet mig hårt i läppen för att inte skrika rakt ut.

Vilket jag ångrade då jag kände blodsmaken i munnen.

”Hej Maria.”

”Hej boys, detta är min dotter, Lexie.”

”Hej Lexie.” Sa Niall och log mot mig.

Jag hälsade på alla och jag trodde jag skulle svimma snart, jag står i samma rum som One Direction.

Jag måste bara berätta det för Sarah, hon kommer bli tokig.


Ojoj, hon träffade 1D, hur kommer Sarah reagera? Haha!

Kommentera för mera!

//Alexandra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback