CHAPTER 6. - A WALK TO REMEMBER.

Jag satte mig ner i soffan framför killarna.

”Så Lexie, kommer du härifrån, London?”

”Ja.”

Mina händer skakade men jag döljde det så gott jag kunde.

Min mobil började ringa och med tanke på att jag hade One Thing som min ringsignal så blev det lite pinsamt.

Jag svarade snabbt och det var Sarah.

”Hej honey, vad gör du?”

”Jag följde med mamma till jobbet så..”

”Jag hörde att One Direction var här i LONDON!!” Skrek hon högt i luren så jag fick ta bort den lite ur örat för att inte bli döv.

Killarna kollade konstigt så jag mimade vad hon gjorde, vilket fick dem att skratta.

”Jo, appropå det..”

”Har du köpt en ko?”

”Vad har det med dem att göra?”

Hon skrattade till.

”Jag vet inte.. jag drack lite mjölk och då tänkte jag på kor.”

Jag började skratta.

”Vänta lite, Sarah.”

Jag tog bort mobilen från örat och kollade på killarna, jag hyschade dem och tryckte på högtalare.

”Nu är jag tillbaka.”

”Sarah, vill du veta en sak?”

”Ja!”

”Jag sitter här med en kooo!”

”No way, är det sant?”

”Nej, jag sitter här med 1D.”

”Nehe?”

”Jo. Killar prata.”

”Hej Sarah!”

”OMFCARROTS!” Hon började skrika som en dåre.

Alla började skratta, förutom Sarah som nästan grät.

”Ohmygosh, hur kan du vara så lugn?” Frågade hon mig.

”Så du är också ett fan?” Frågade Harry.

”Jag har hört några låtar..”

”Skojar du, Lexie, du har posters överallt på ditt rum! Och, du pratar om dem nästan hela tiden.

”Wow tack, Sarah.” Sa jag menandes.

”Sorry, men det är sant.”

Jag himlade med ögonen och killarna flinade.

”Men Lexie, jag måste dra, jag har en dejt.”

”Med kon du snacka om?”

”Nej, faktiskt inte. Jag har en dejt med Gabe.”

”VA?!”

”Chilla, jag skojar bara.”

Jag suckade ut lättat.

”Jag har en dejt med Isac i våran klass.”

”Woopwoop, jag visste inte att du gillade honom.”

”Nja, men inte mer än Louis..”

”Vänta, har du fortfarande högtalare?”

Jag skrattade mjukt.

”Ja, förlåt.”

”Omg, hej Louis.. öhm.”

Han skrattade till.

”Hej Sarah.”

Jag och Sarah sa hej då och la på.

”Jaså, du gillar oss och våran musik.” Flinade Harry.

”Ja, vem gillar inte heta killar?”

”Öhm, jag tänkte högt.” Tillade jag snabbt efter.

Mina kinder blossade upp i en ljusrosa nyans.

”Det är lugnt, det är många som säger så.”

Jag skrattade till och himlade med ögonen.

-

”Vad ska vi göra?” Frågade Niall och kollade på mig.

Jag ryckte på axlarna och försökte komma på något.

”Ska vi kolla på någon film?” Frågade nu Liam.

Jag nickade gillandes och log stort.

Killarna letade film och min blick föll mot Niall, hans blonda hår, hans blåa ögon, hans underbara leende. Sluta tänka så Lexie!

Dem hittade en film, A Walk To Remember, jag kommer gråta floder.

Jag älskar den filmen!

Vi satte oss i soffan, på min höger sida satt Niall och på vänster, Louis.

Dem startade filmen.


Hade lite idébrist men aa, detta skrev nu jag Alexandra.

Liv hade inte tid..

Men hoppas ni gillar det och KOMMENTERA!

Godnatt. <3

//Alexandra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback