CHAPTER 9. - SLEEP OVER

Mamma. Med en suck och en ursäktande blick till Demi och Niall så klickade jag upp sms:et.

 

”Hej gumman! Jag och pappa ska på middag ikväll, och kommer därför inte hem. Du får gärna bjuda hem killarna om du vill? Du kanske inte vill vara ensam, och om det inte går så kan du ta hem Sarah. Okej? Puss, mamma och pappa.”

 

Jag drog en frustrerad hand genom håret och tryckte ner mobilen i fickan igen. Niall kollade frågandes på mig.

”Mamma.” Förklarade jag. Demi nickade och smuttade på sin latte, jag gjorde detsamma. Niall lät blicken långsamt gå mellan mig och Demi, som om han försökte klura ut vem av oss som drack mest eller något liknande. Jag harklade mig lätt för att slippa ha en tystnad. Blickarna fördes mot mig, i den mening de trodde att jag skulle säga något.

”Så, Demi… är du singel?” Frågade jag, men efteråt så ville jag bara slå till mig själv. Vem frågar en sån sak egentligen? Förutom Harry då. Åh, så dum jag är!

”Haha… nej, jag har ett förhållande, men jag kan inte ge mer detaljer. Någon kanske avlyssnar oss.” Viskade hon retsamt och la över sin tjocka hårsvall på ena axeln. Jag pustade lågt och lättat ut. Så det var ingen dejt? Niall log stort mot mig och drog en hand genom sitt blonda ruffs.

”Jag måste tyvärr gå nu, men det var trevligt att träffas Lexie. Hej då Niall.” Sa Demi snabbt och kramade om Niall och log smått mot mig. Jag nickade lätt som ett hej då och kollade sedan på Niall.

”Trodde du att vi skulle på dejt??” Skrockade han och flinade stort mot mig. Jag suckade medgivande.

”Jag visste det, Louis berättade att du blev lite nere efter mitt samtal med Demi och han trodde att du trodde att vi skulle på en dejt. Och jag förstår dig, jag säger ju ofta att jag gillar Demi, hon är ju vacker och så, men vi är bara vänner.” En tyngd lämnade sakta men säkert mina axlar. Bara vänner?

”Och så är det så att jag för tillfället endast dejtar brittiska eller irländska tjejer.” Retades han och puffade till mig i sidan. Av någon konstig anledning så blev min mage alldeles bubblig och pirrig. Men jag hade ingen aning om varför… Jag nickade och fuktade mina läppar.

Hon var vacker, det ska jag medge. Hennes gröna ögon, hennes bruna hår… allt. Men det värsta var att Harry också verkade gilla henne… Jag suckade djupt.

”Niall, vad är det?” Ropade Louis. En grymtning lämnade min mun.

”Inget.”

”Jo, jag ser att det är något. Kom igen Niall, prata med mig baby!”

”Baby, ha-ha, verkligen bra tillfälle att skämta på Lou.” Fräste jag. Louis ryckte till.

”Du brukar alltid skratta, vad är det? Berätta nu.”

”Inget… eller, nej… inget.” Lou suckade frustrerat och sneglade på Liam som satt och snackade med Harry om något, ett spel skulle jag anta. Louis suckade djupt.

”Niall, är det om Lex? Du vet att vi ska åka till henne om en halv timme, men om du inte vill följa med så kanske vi kan stanna här? Säga att vi inte kan?” Jag skakade på huvudet.

”Nej, vi åker…” Svarade jag stelt. Han nickade medlidande och reste sig sedan upp och gick iväg.

-

Harry log stort mot Lexie när vi hade slagit oss ner i soffan.

 

 

”Så, vad vill ni göra?” Frågade hon och höjde lätt på ögonbrynen mot oss. Hennes kompis, Sarah, satt med vidöppen mun och skakade med blicken på oss. Directioner säkert. Jag hade inte vant mig vid det ordet ännu…

”Sanning eller konka?” Föreslog Lex glatt. Alla nickade glatt och satte sig i en ring på golvet med en flaska i mitten. Zayn fick börja snurra på den. Den hamnade på Louis.

”Sanning eller konka Louis?” Flinade han. Louis skrattade till och kliade sig på kinden.

”Öh, sanning.” Zayn skrattade retsamt till och applåderade djävulskt.

”Har du och Eleanor gjort ”det”???” Skrockade han. Louis kinder bytte färg till en mer mörk röd nyans.

”Ja.” Pep han kort till och snurrade sedan flaskan som hamnade på Harry. Han log stort.

”Sanning eller konka Harry boy?” Harry skrattade glatt till och nickade till.

”Öh, konka!” Sa han snabbt och log stort. Sarah viskade något i Lexie’s öra vilket fick Lex att nicka och le.

”Konka… okej, kyss Lexie i 30 sekunder, mun mot mun.” Jag kunde inte tro mina öron.


OH NO! Niall kommer bli hjärtebrusten :( BUUHUHUHHUHU!

KOMMENTERA FÖR MER! // LIV



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback