CHAPTER 21. - LOVE, DATE, BREAK? BREAK, DATE LOVE?

“Lexie, upp och hoppa!”, det var mammas röst som väckte mig. Med en suck slog jag upp ögonen.
“Vad?! Du ska väll jobba?!”, röt jag surt. Jag hatade när folk väckte mig tidigt på morgonen, eller inte för att jag visste hur mycket klockan var, men med tanke på att det var dimma och ljusgrå himmel så skulle jag chansa på det.
“Nej då, jag fick en dag ledigt, igen. Haha, så vi kanske kunde dra och shoppa?”, log hon. Jag nickade trött och drog en hand genom mitt hår som nu var ruffsigt.
“Hur mycket är den?”, mamma hummade frågandes till, “klockan alltså.” Hon suckade lätt.
“Halv 6.”, ursäktade hon sig, för att sedan lämna rummet. Snabbt. En rytning lämnade min mun, men jag slog lydigt ner ögonlocken igen och försökte somna om, men kunde inte sluta tänka på Kyssen, Niall, kvällen igår… allt hade varit helt perfekt. Men var vi.. Ihop nu eller? Trött reste jag mig upp ur sängen och klev in på mitt privata badrum. Jag sköljde av ansiktet med kallt vatten, men insåg sedan att det bara var för mig att hoppa in i duschen. När jag var klar lindade jag en handduk runt min kropp och gick in i min WIC där jag tog ut ett par ljusa, spruckna jeans med en grå tröja. När jag var klar fönade jag håret och sminkade mig innan jag drog på mig mina skor och klampade ner till mamma som satt i köket.
“Vart är pappa?”, undrade jag milt. Hon svalde hårt.
“Din pappa är I Miami, han skulle dit och jobba I några månader”, min haka föll.
“Men Hawaii då?!”, hetsade jag. Mamma kollade mjukt på mig.
“Jag måste också jobba då, ta med Sarah och killarna kanske? Ni har väll fått kontakt? Ta med de till huset, och så kan ni bo där i de 3 veckorna vi skulle vara där?”, föreslog hon. Med en nick bredde jag på Jordnötsmör på min macka och tog en redig tugga av den.
-
Jag hoppade in i mammas lilla, röda Ford och knäppte säkerhetsbältet.
“Så, hade du det trevligt igår?”, log hon och startade motorn. Jag nickade lätt.
“Japp…”, mumlade jag trött till svar. Klockan hade precis slagit över 8, och vi skulle åka och shoppa. Jag skulle inte orka. Mamma skulle precis säga något då min mobil plingade till. Ett ursäktade leende tog plats på mina läppar mot mamma innan jag klickade upp sms:et som hade kommit ifrån… Harry? Jag hade inte hans nummer, men han skrev att det var han.

“Hej Lexie, öhm… jo, Niall är för feg för att sms:a dig själv, så jag gör det. Skulle du vilja gå och se på en film kväll? Asså Bio? ;) Kram, Harry!”

Mitt leende växte sig större och jag knappade snabbt in ett svar.

“Jag vill gärna gå på bio med Niall! :D Säg tid och film tack? <3 Kram, Lexie,”

Harry meddelade att han skulle sms:a när Niall hade sansat sig och börjat prata igen. Jag log fånigt för mig själv och sneglade på mamma.
“Någon av killarna du gillar då?”, flinade hon milt. Jag suckade.
“Kanske…”, svarade jag lurigt och lipade mot henne. Hon him lade med ögonen mot mig men svängde in utan för gallerian vid Picadelly Circus. Jag hoppade ur bilen för att bredvid mamma kliva in I det folktomma centrumet. Hon log stort.
“Detta ska bli trevligt!”, jag log stort och gick med henne in på Forever 21, som de äntligen hade fått hit i Maj.


Lexie och jag skulle gå på ännu en dejt. Vi gick på en dejt igår, kysstes, och ska på ännu en. Jag log stort för mig själv och tog en klunk av min Espresso Milkshake från Starbucks. Liam hade varit och handlat lite med Danielle, så han hade köpt den till mig. På beställning då. Eleanor log stort mot mig från sin plats längre bort I soffan.
“Så, du och Lexie ha?”, flinade hon. Jag skrattade till och ryckte lätt på axlarna.
“Jag vet inte… jag gillar henne verkligen El”, svarade jag mjukt. Hon nickade oförstående.
“Det var samma sak när jag träffade Lou. Jag var superrädd, men jag vågade bjuda ut honom, och sen så kysste han mig. Samma som med er två, och sen fortsatte det. Och sen vart vi ett par! Det kommer nog gå bra, lär känna henne!”, uppmuntrade hon mig. Ett leende dök upp på mina läppar och jag nickade.
“Jag tror att du har rätt!”, svarade jag milt och kramade mjukt om henne då Louis kom in på rummet.

Tumblr_m3j4p0qpqb1rn8fsk_large
“Ey, lämna min tjej ifred!”, skämtade han och slog sig ner bredvid Eleanor med läpparna pressade mot hennes. Jag skrockade till och lämnade rummet då min mobil började ringa. Jag drog upp den och kollade ner på skärmen. Va?…


Vem ringde Niall?! :P Hur kommer det gå med "Nexie" ?? :)  
DETTA VAR SKRIVET AV LIV! :D Kommentera!

Postat av: sera

Jag börjar tycka att den tappar handling och uppdateringen har blivit sämäre ;/

2012-07-26 @ 13:02:26
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: sera

Mer har kommit på Love All Life. Hoppas något händer snart, ser fram emot att läsa något. :)

2012-07-26 @ 13:08:14
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jättebra! :D

2012-07-26 @ 13:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback