CHAPTER 2. - BEACH

”Åh, skolan slut! Äntligen...” Suckade Sarah nöjt och fuktade sina läppar. Jag nickade instämmande och tog en klunk av min chocklad. Det sved till lite i halsen med tanke på att den var så varm, men jag stod ut.

”Så, vad händer i sommar då?” Frågade Sarah efter en stunds tystnad. Jag kvicknade till och log ett stort leénde.

”Mamma och pappa jobbar... men om 5 veckor så åker vi till Hawaii!” Utbrast jag glatt. Sarah gav ifrån sig ett litet tjut och log större och större för varje sekund.

”Hawaii! Gud vad kul gumman!” Jag nickade lätt och tog ännu en klunk av den heta chockladen och drog en hand genom mitt hår då ”What’s makes you beautiful” började spelas från min mobil. Ring signal... Jag drog snabbt upp den och möttes av en bild av mamma och svarade snabbt. Jag hade en gammal fjuttig BlackBerry, den var verkligen gammal.

”Hej mamma.” Svarade jag kort. Mamma drog en djup suck från andra änden innan hon började prata.

Är du med Sarah? Ja, självklart är du det. Men du, städerskan kommer runt halv 3 så ni kan inte åka hem. Eller om ni ska till stranden kan du åka dit och hämta bikinis och sånt. OK? Åh, jag satte in 50$ på ditt kort, så du har till lunch och kanske något du vill köpa! Men nu måste jag gå, ses runt 10 ikväll. Puss.” Det pep till och samtalet var avslutat. Jag putade lite med underläppen och tryckte ner mobilen i fickan igen med blicken på Sarah.

”Din mamma?” Jag nickade och slurprade i mig det sista av Chockladen och drog upp mitt hår i en hästsvans.

”Ska vi åka till stranden eller? Det är rätt varmt ute.” Föreslog jag och Sarah nickade lätt.

”Men kan jag låna en Bikini av dig då? Mamma har bjudit hem mormor och morfar, och åker jag och du dit, så blir vi fast med tjatet om ”åh, du har blivit så stor Sarah! Lyssnar du fortfarande på de där, two infections?” tjatet. Ja, mormor tror att de heter two infections. Hon fattar inte när jag förklarar att det är One Direction. Men lyssnar hon? NEJ.” Jag skrattade till och reste mig upp med min mobil i handen. Sarah slängde över sin väska på axeln och följde mig sedan ut ur cafeét. London var vackert på sommaren, men jag förderog hösten. Jag log nöjt och gjorde armkrok med Sarah då vi började gå mot mitt hus.

-

När vi klev innanför dörren så kunde man höra Anna-Belles hostningar och svordommar från tvättstugan. Jag kollade menandes på Sarah och sprang sedan upp på mitt rum och möttes av en massa One Direction affischer. Mamma... jag log stort och packade ner badkläder, min iPod och lite godis i en väska och gick sedan ner till Sarah igen.

”Let’s go to the beach, beach!” Mimade jag på Starships och slog upp dörren till Soliga England. När vi hade kommit hade det varit mulet, men nu kom solen! Sarah fnittrade glatt till och drog en hand genom sitt blonda hår. Jag himlade retsamt med ögonen och kollade på stranden som var full med folk. En suck lämnade Sarahs mun och hon skakade frustrerat på huvudet.

”Varför är det alltid fullt här?!” Röt hon ilsket och korsade armarna över bröstet. Jag skrattade milt till och gick med snabba steg mot sanden och drog av mig mina converse och lät sanden gå genom tårna. Nu kände jag att det var sommarlov på riktigt. Jag stönade glatt till. Sommar… ett leénde spreds på mina läppar då jag drog på mig min bikini och sprang in i vattnet med Sarah bakom mig. Hon fnittrade till och började skvätta vatten på mig, då jag såg vem som kom gåendes mot oss i ögonvrån…


KAPITEL 2, SKRIVET AV MIG LIV! :D Vad ser hon i ögonvrån? ;)

KOMMENTERA FÖR NÄSTA KAPITEL! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback