CHAPTER 61.- THE END.


Jag och Niall stod utanför dörren till matsalen, då det var dags för bröllopsmiddagen. Jag hade bytt till en kortare klänning, den var ljusrosa och riktigt vacker. Niall pressade sina läppar mot min kind innan han flätade samman våra fingrar och dörrarna öppnades för oss, vi möttes av höga jubel. Både jag och Niall skrattade. De hade verkligen fixat matsalen riktigt vackert. Mamma stod fortfarande och snyftade, med en näsduk i handen. Jag gick fram till henne och gav henne en kram, som hon gladligen besvarade. Vi lutade oss tillbaka och jag och Niall gick till våra platser vid bordet, samma gjorde de andra.. fast på sina platser. Vi alla satte oss ner, killarna drog ut stolarna först såklart. Vi alla hade börjat äta och Maria reste sig upp och plingade försiktigt på glaset. Allas blickar föll mot henne och hon log ett stort leende.
”Lexie, jag har skrivit ett tal till dig,
Lex, du är en sann ängel för mig, även fast det har hänt så mycket saker mellan oss, saker som vi bara vet om. I början av ditt och Nialls förhållande var jag skeptisk, väldigt skeptiskt – men nu när jag ser hur lyckliga ni är så ångrar jag mig. Ni är verkligen perfekta för varandra och jag var dum för att ens tro annat. Jag hoppas verkligen att ni kommer hålla hela livet ut, och att ni kommer få mina barnbarn. Jag älskar er båda!” Jag var helt stum och tårögd, orden satte sig rakt i hjärtat på mig. Jag kysste en slängkyss mot henne och hon tog emot den. Jag log ett stort leende.
-
Middagen var riktigt trevlig, och alla hade det roligt.
Jag och Niall var nu på väg till festlokalen, han placerade några kyssar på min kind då och då. Limousinen stannade och vi hoppade ur. Han flätade samman våra fingrar och vi gick in. Alla gjorde en väg åt oss, så vi gick imellan alla. Det var dags för dansen och fikat. Jag kramade om Sarah och killarna, de gav mig en varsin kyss på kinden också. Jag log ett glatt leende mot de och Niall kramade om dem också. Mamma kom fram och kramade mig, jag besvarade den mjukt. Vi lutade oss tillbaka och jag och Niall började gå mot dansgolvet där våran första dans skulle vara, han placerade en hand mot min midja och en höll han min hand med, jag hade en hand placerad på hans axel och den andra i hans hand såklart. Musiken började spelas och det var One Thing acoustik - som killarna hade spelat in för våran dans. Då jag verkligen ville det. Vi började röra oss på dansgolvet, det var en konstig känsla att vara i centrum. Då jag inte direkt var jättepopulär, dock hade jag blivit det litegrann pågrund av att jag har gift mig med Niall. Vissa hade varit väldigt stöttande, och vissa hade skickat hat på twitter. Men Niall hjälpte mig genom det, och han lyckades verkligen. Niall snurrade runt mig och sedan in i sin famn.

Tumblr_mat4eoxd751qjuevro1_500_large

Han kysste mig mjukt på hjässan.
Vi avslutade dansen och började gå mot bordet där tårtan stod, den såg verkligen god ut. Vi skar en bit tillsammans och Niall tog upp ganska mycket på skeden sedan stoppade han den i min mun. Det blev proppfullt i munnen på mig vilket gjorde det svårt att tugga och svälja. Alla började skratta och jag tog upp skeden med tårta på och stoppade in den i munnen på Niall, så han också hade mycket i munnen. Efter mycket tuggande så kunde både svälja allt. Alla hade också fått ta lite tårta och jag och Niall satte oss ner vid soffan. Han pressade sina läppar mot mina och jag besvarade kyssen. Kamerorna blixtrade här och där. Vilket fick mig att le, jag skulle få massor av bröllopsfoton att hänga upp på väggen. Niall hade sagt att han hade en överraskning också, vilket hade fått mig att vara väldigt nyfiken. Vi avslutade kyssen och lutade oss tillbaka. Jag la mina ben i hans knä och han drog av mig klacken, vilket fick mig att stöna lättsamt då jag hade haft de hela kvällen och de gjorde väldigt ont. Han började massera mina fötter och jag lutade mitt huvud mot ryggstödet.
-
Vi vinkade hejdå till alla och hoppade in i bilen som skulle köra iväg oss. Alla vinkade tillbaka och slängde slängkyssar mot oss. Bilen åkte iväg och jag lutade mig mot Nialls axel.
Jag var nu Lexie Horan, och var världens lyckligaste tjej ever!


SLUTET PÅ YWAF. :(( <3

Denna novell var våran första, och faktiskt jag älskar den!

Vi kommer skriva 3 olika förslag på noveller, 1 ska jag skriva, 1 ska Liv skriva och 1 ska vi skriva tillsammans.

Så ja, kan vi få många kommentarer eftersom det är den sista? Kom igen, förra var det 21 kommentarer!

Ni är fantastiska och vi älskar er!

~Alexandra.

 


Postat av: Lara

Holy Carrots! Det sista kapitlet!! eyeyeyeyeyey! ;D
Ni måste börja nästa novell ikväll eller imorgon!!!! LOVAA!!!! <3333

2012-10-07 @ 21:49:09
Postat av: Anonym

Bra :)

2012-10-07 @ 21:56:46
Postat av: Anonym

Nejjjjjjjjjj det får inte vara slut vill ha en epilog (eller flera epiloger) snälllllllllllla!!!!! <3333333333

2012-10-07 @ 22:01:56
Postat av: Alexandra

Super bra!! Synd att det nu är slut

2012-10-07 @ 22:35:47
Postat av: Hanna

ett bra slut faktiskt! :D

2012-10-07 @ 23:06:05
URL: http://iwnfy.blogg.se
Postat av: mickisbreee,

älskade slutet, <3<3

2012-10-08 @ 06:55:40
Postat av: Sofia

Jättebra! :)

2012-10-08 @ 20:54:35
Postat av: Anonym

Awesommmmmmmmmmmmme!!!!!!!!!!!!!

2012-10-09 @ 20:35:18
Postat av: Klara

Åhhhhh jag vill inte att den ska va slut!! Jag älskar denna novell!! Tycker också att det skulle sitta fint med någon epiolog :)

2012-10-09 @ 20:52:04
Postat av: ellen

Lite sent kommenterat men.. hahah.
Sjukt bra novell i alla fall, vill ha nästa och då ska jag kommenteraaa!!

2012-10-13 @ 13:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback