CHAPTER 53.- SHOCKING NEWS.


Jag förstod ingenting om vad hon pratade om, hur kan det vara farligt? Antonio satt väl i fängelse?

”Vad menar du?” Frågade jag och pillade på shortskanten.

”Det är farligt, allt kan hända. Lexie, du är en prinsessa.. du kan inte tro att du kommer få ett dramafritt liv. Du kommer få massor av folk efter dig, och dem kommer skada dig. Jag vill att du kommer hem! Niall är orolig han med, ska du verkligen lämna oss alla och börja ett nytt liv?” Jag hörde sorgen i hennes röst, några få tårar lämnade mina ögon. Hon hade rätt, jag har inte tänkt alls, jag har inte tänkt på dem jag älskar. Jag bara lämnade dem, och hur kan jag ens tro att JAG kan vara en prinsessa? Jag vill också hem, tro mig.. men jag gör detta för Italien. Mina tankar var olika och bara virvlade runt i skallen på mig.

”Du har rätt, du är fortfarande min mamma och jag skulle inte ha lämnat er. Ni betyder så mycket för mig med, och jag tänkte inte alls när jag lämnade er. Jag levde i en fantasi värld, och jag fastnade i den. Men nu är jag tillbaka till verkligheten, och ser på allt. Det är inte klokt hur jag har tänkt såhär. Jag menar.. att vara så dum och tro att jag kan leva i detta liv.. det känns inte rätt.” Sa jag och reste mig upp, jag gick fram till sängen och satte mig ner på sängen. Jag lutade mig bakåt så jag låg ner.

”Hjärtat, det har såklart saker om din framtid också. Vad hände med den? Du är så underbar så du bara ger upp allt, men du måste tänka på dig själv också. Vi alla här saknar dig och vill att du kommer hem.” Jag hörde några knackningar på dörren.

”Jag ringer dig sen, okej? Kram.” Jag la på utan ett svar och la ner mobilen i fickan.

”Kom in.” Sa jag och satte mig upp i sängen, mamma kom in och log ett mjukt leende.

”Jo Leyla, dina pigor berättade en sak..” Sa hon och satte sig ner bredvid mig. Jag nickade och bad henne fortsätta.

”Jag vet att du kanske inte gillar denna iden, men vi behöver verkligen din hjälp. Antonio kommer komma hit och förstöra allt, han får inte komma åt tronen, och med din hjälp kommer han inte det..” Hon tog en paus och hennes blick föll mot golvet. Hon skulle precis säga något när vi hörde skrik utanför, vi reste oss upp och sprang mot fönstret.

”Det kan inte vara sant..” Mumlade mamma och la en hand om munnen, chockat.

Nu var vi tillbaka i London igen, jag tänkte ta kontakt med Maria igen, jag tänkte inte ge upp om Lexie. Jag drog upp min mobil och slog Marias nummer. Hon svarade efter någon sekund.

”Maria Stone.” Sa hon kort.

”Hej Maria, det är Niall.” Jag kollade ut genom fönstret, vi satt nu i en bil och på väg till hotellet.

Tumblr_ma5tpwjj6o1r86zcwo1_500_large

”Åh, hej Niall..” Hon lät inte direkt glad, men vem klandrar henne? Hennes dotter är borta och hon gillar inte mig direkt. Varför vet jag inte..

”Kan du snälla, berätta för mig vart Lexie är?” Frågade jag och bet mig på nageln. Hon harklade sig.

”Niall hör på.. Lexie är i Italien och hon är.. um. En prinsessa.” Sa hon och jag chockades av hennes ord, men sedan skrattade jag till. Yeah right, och jag är bamse?

”Du skojar.” Mumlade jag irriterat.

”Det är sant Niall, du kan kolla på Italiens hemsida, det står där!” Med dem orden la hon på. Jag suckade och gick in på Italiens hemsida och kollade runt, tillslut såg jag det.. det kan inte vara sant.


Ett efterlängtat kapitel, hoppas jag iallafall, haha. <3

Kommentera för mera, om jag får 5-6 kommentarer skriver jag mer. :)

~Alexandra. <3


Postat av: Storiestoyou

Super braaa!:D<3

2012-09-16 @ 17:43:16
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: alva

asbra!!

2012-09-17 @ 14:51:28
Postat av: Sofia

JÄTTEBRA!!!

2012-09-17 @ 16:14:29
URL: http://onlysofiaa.devote.se
Postat av: Klara

jättebra som vanligt ! :D

2012-09-17 @ 18:06:14
Postat av: Lara

ÄLSKAR DET! <3333333333

2012-09-17 @ 20:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback