CHAPTER 56 - DINNER CAOS

Mamma och pappa hade glatt mottagit mig hemma i London. Mer än glatt, överlyckligt rättare sagt.

”Lexie! Åh! Gör aldrig sådär igen!”, hade dem tjutit mot mig. Niall och killarna, samt Sarah, hade skrattat, men jag hade blivit glad. Inte generad. Mina föräldrar var glada över att ha mig tillbaka, då det hade verkat som att dem hade velat få bort mig i somras.  Dem hade bestämt sig för att bjuda mig på middag… mig och Niall… Jag drog med kammen igenom mitt hår och mötte Niall’s blick i spegeln.

”Vad?”, skrattade jag frågandes. Han fuktade sina läppar innan han reste sig och gick fram till mig.

”Du är så vacker…”, mumlade han med blicken djupt in i min, ”Jag hade saknat dig.”

”Jag har saknat dig också.”, försäkrade jag honom och pressade mina läppar mot hans i en känslofyll, mjuk kyss. Hans läppar masserade mina mjukt medan hans händer masserade min rumpa. Jag drog med händerna genom hans blonda hår och kyssen blev allt mer vildare då någon harklade sig i dörröppningen. Vi avbröt kyssen för att kolla ditåt. Harry…

”Förlåt, men, Sarah är här Lexie.”, förklarade han snabbt. Killarna, förutom Niall, och Sarah skulle få vara hemma hos oss medan vi var på middag. Varför visste jag inte…

”Tack.”, suckade jag. Niall bet sig löst i underläppen och släppte sedan taget om min kropp för att låta mig slinka ner till Sarah i gästrummet. ”Hej.”

”Hej Lex! Kolla vad jag tog med mig till dig!”, tjoade hon och höll upp en klänning. Jag granskade tyget som magiskt hängde framför mig. Den var vacker…  Den hade en vit överdel, och en svart underdel. Dem satt perfekt ihop.

 

 

”Tack Sarah! Åh..”, flämtade jag och kramade om hennes varma kropp. Zayn kom in från badrummet till gästrummet med en huvudskakning.

”Rör inte min tjej.”, varnade han och pressade sina läppar mot Sarah’s. Hon såg så lycklig ut… en suck lämnade min mun. En lycklig.

”Kom igen nu Cinderella, vi ska fixa dig vacker.”, tyckte Sarah med ett stort leende. Jag gick in med klänningen på badrummet för att dra på den. Det här skulle nog bli bra…

 

 

Mamma och pappa log stort mot oss när vi gick in på resturangen. Niall kramade nervöst om min hand, men jag kramade stöttandes tillbaka vilket han nappade på.

”Hej! Vad vackra ni är.”, gladde sig mamma. Jag log mjukt till svar.

”Tack, ni med…”, mumlade jag och slog mig ner med Niall vid min sida. Han släppte inte taget om min svettiga hand över huvudtaget.

”Så… Niall? Ni ska åka på Tour snart va?”, undrade pappa när vi hade beställt våran mat. Jag tog en nervös klunk av min Cola.

”Ja, vi åker nästa vecka.”, upplyste han oss. Jag stelnade till. Så snart? Ja, skolan började ju snart, så det var nog dags… deras semester var förmodligen slut.

”Trevligt. Hur blir det med er då?”, fortsatte pappa. Jag blev nästan förbannad på honom.

”Vi kommer fortsätta vara ihop.”, försäkrade jag honom med en stel blick.

”Jaja, det klart. Men det kommer vara svårt kids.”, lovade han oss och skrattade lätt.

”Vad menas med det?”, röt jag irriterat. Niall lutade sig mot mitt öra.

”Lugna ner dig Lexie.”, tyckte han milt. Jag skakade på huvudet och väntade på pappas svar.

”Ja, jag har väll hört om långdistans förhållanden.”, grumlade pappa med ett höjt ögonbryn. ”Det är ofta folk gör filmer om dem, och tja, man hör folk gnälla.”
”Jag och Niall kommer klara oss bra.”, väste jag sammanbitet. Pappa höll besegrat upp handflatorna i luften.

”Jag har inte sagt annat lilla gumman.”, rättade han mig leendes. Mamma hummade.

”När kommer maten egentligen?”, frågade hon och smuttade på sitt vin. Jag suckade.

”Ni valde restaurang, då får ni väll stå ut med väntan.”, snäste jag surt.

”Vad har tagit åt dig?”, utbrast Niall vid sidan till mig.  Jag vände blicken mot honom.

 

image

 

”Vad menar du?”

”Du är uppkäftig, oförskämd och väldigt sur. Vad är det med dig Lexie?”, suckade han besviket. Mamma och pappa kollade med stora ögon på mig, frågandes samma sak.
”Jag… jag vet inte.”, ursäktade jag mig genant. Maten kom in precis då, lägligt.

”Vi pratar mer sedan…”, tyckte Niall mjukt. Jag nickade och vände min koncentration mot maten. Vad hade tagit åt mig egentligen?

 

 

 Regnet droppade mot fönsterrutan när jag vaknade dagen därpå. Niall låg inte längre vid min sida, han måste ha försvunnit i natt, eller när jag hade somnat. Jag sträckte trött på mig i sängen och lät en gäspning lämna min mun. Allt hade blivit bra till slut igår i alla fall, vilket var skönt. Jag hatade att vara ovän med Niall. Eller mamma och pappa. Med slöa steg reste jag mig upp ur sängen och drog upp håret i en hästsvans. Min pyjamas hängde slappt på min tunga kropp. Ingen var hemma därav tystnaden i hela huset.

Sarah låg och sov i gästrummet, så jag smög försiktigt förbi in i köket. Jag hällde upp mjölk och flingor i en skål som jag åt upp ståendes med blicken på regnet. Ingen var hemma i huset framför oss. Dem hade åkt till Mallorca när vi hade kommit hem från middagen igår. Klockan var ändå rätt mycket. 11.34. När jag hade ätit upp allt tog jag en flaska vatten innan jag försvann upp på mitt varma rum igen med min laptop i knäet. Jag klickade igång ett avsnitt av Gossip Girl, men hann inte se länge innan Sarah kom in i rummet.

”God morgon.”, gäspade hon med utsträckta armar. Jag slog ner locket till datorn.

”God morgon. Ta lite frukost om du vill.”, tyckte jag och tog en klunk av vattnet.

”Ja, snart.”, mumlade hon sömndrucket med blicken på vattenflaskan. Hon var säkert torr i munnen, så jag slängde över vattenflaskan till henne att dricka upp.

”Tack.”, mimade hon innan hon började dricka av vattnet. Jag gnuggade mig hårt i ögonen.

”Vart var du igår egentligen? Du var inte hemma när vi kom hem…”, antydde jag.

”Nej, jag vet inte… jag har en sån jävla bakfylla asså… vi stack på fest och så…”, började hon men avbröts av att någon ställde sig i dörröppningen. Fuck no. 


Vad tror ni Sarah har gjort nu då? Vem står i dörröppningen? ;) Ni kan detta, så 10 kommentarer innan nästa! Det klarar ni va?! :D ~ Liv

 


Postat av: mööa

skiiita bra!

2012-09-22 @ 21:38:38
URL: http://justinnovells.webblogg.se
Postat av: Lara

OMG... Jag tror att det är någon.. hm... Harry? Eller typ Lexie's ex! :D Ni snackade ju om honom i början om jag inte misstar mig? Hehe... mer! <3

2012-09-22 @ 21:41:34
Postat av: Anonym

As bra!!!!! ;)

2012-09-23 @ 00:17:19
Postat av: Alexandra

Nästa tack

2012-09-23 @ 00:48:11
Postat av: alva

grymt bra :D:D

2012-09-23 @ 00:57:29
Postat av: Sofia

SUPERBRA!

2012-09-23 @ 01:58:43
Postat av: Hihi <3

Meer!! <3

2012-09-23 @ 10:38:43
URL: http://amazaynstorys.blogg.se
Postat av: Klara

Superbra!! Nu är det spännande, mer!! :)<3

2012-09-23 @ 11:31:54
Postat av: Anonym

Gud, vad bra ni skriver! :)

2012-09-23 @ 11:34:53
Postat av: Storiestoyou

As bra!:D

2012-09-23 @ 12:35:50
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Amanda

Grymt bra!! :)

2012-09-23 @ 13:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback