CHAPTER 14.- TEXT MESSAGE.

Jag kunde inte få Lexie ur mina tankar, killarna försökte prata med mig hela tiden men jag var helt borta.

”Kom igen, Niall! Vakna!”

Tillslut avbröt jag mina tankar och mötte deras blickar.

”Vadå?”

”Tänker du på Lexie?” Retades Louis.

 

”Ja, hon är i mitt huvud hela tiden!”

”Niall är kär!”

Jag himlade med ögonen, Liam satte sig ner bredvid mig och la en arm om min axel.

”Äntligen har du hittat en bra tjej!”

Jag log ett stort leende mot honom, men det dog ut när jag sa dem orden.

”Hon gillar inte ens mig..”

”Skojar du?! Hon kollar på dig nästan hela tiden och hon ler när du ler! Det är helt uppenbart.” Sa Louis och log ett leende mot mig.

Jag ryckte på axlarna och kollade upp på Harry som kanske inte direkt gillade idén.

”Och så.. Harry gillar henne med.” Mumlade jag och lekte med mina fingrar.

”Niall, om du är lycklig är jag lycklig.” Svarade Harry och log mot mig.

”Tack Harry.”

”Jag har Louis i stället.”

Jag skrattade till och lutade mig tillbaka i soffan.

Plötsligt knackade det på dörren, vilket fick oss att hoppa till.

Harry reste sig upp och gick fram till dörren.

Gabe, såklart.

Jag svalde högt och öppnade upp sms:et.

Hej babe, saknar du mig? Såklart du gör. Såg att du började hänga med One infection eller vafan dem heter. Om jag var du skulle jag inte flörta med dem, eftersom du är min. xx”

Jag kände hur jag ville spy, aldrig att jag skulla sakna den idioten, bara att se han’s namn gav mig rysningar.

Jag knappade snabbt in ett svar, som jag kommer säkert ångra.

Gabe, ge fan i mitt liv. Vi är över sedan längesedan och vi kommer inte bli tillsammans! Okej?

Jag hatar dig och vad du gjorde, inget kommer ändra på det. Så lämna mig ifred!

Jag mötte min egna blick i spegeln och suckade.

Jag sköljde mitt ansikte med vatten och torkade sedan med en handduk.

Min mobil pep till, vad vill han nu?!

Jag öppnade upp sms:et.

Jag kommer få tillbaka dig, vare sig du vill eller inte.

Du är min och om dem ens rör dig så kommer dem ångra att dem lever,

jag backar inte ett minsta steg.

Du vet vad jag är kapabel till, och det är inte roligt. xx

Harry reste sig upp och gick fram till dörren, för att sedan öppna.

Ett stort leende spreds på alla’s läppar när vi såg vilka som stod där.


Vem står vid dörren? & Hur reagerar Lexie efter det sms:et?

Jag ber om ursäkt att kapitlerna är så korta just nu.

Men det ska ju såklart ändra sig, dem kommer bli längre, men jag har två bloggar som jag måste ta hand om.

Men jag försöker iallafall, då Liv har rest bort.


Postat av: sera

Visst kan vi göra ett länkbyte! Ska läsa din novell på en gång, men kolla in min blogg så ser du att jag länkat! :)) pussar & kramar!! ♥

2012-07-19 @ 16:21:38
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej jag tkr novellen e skit bra! Men skulle du kunna skriva minst typ 2 kapitel per dag? :P <3

2012-07-19 @ 18:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback