CHAPTER 7-. SOMEONE IS HUNGRY

Jag kollade intensivt på filmen som började dra sig mot sitt slut, då jag upptäckte att Niall satt med blicken på mig. Han kollade snabbt bort då jag mötte hans blick och började genast rodna. Fy sjutton vad söt han är… tänkte jag drömmandes. Nej Lex! Kom igen nu, sluta med de där fantasierna. Killa är skit stövlar, du kan inte lita på dem! Jag skakade på huvudet för mig själv och drog en hand genom mitt hår då Harry puffade till mig i sidan och lutade sig mot mitt öra.

”Niall verkar gilla dig…” Viskade han retsamt. Jag skrattade lågt till och kollade ner på mina naglar som hade avflagnat nagellack på sig. När efter texterna började rulla upp så kurrade Nialls mage till. Alla drog blicken mot honom och började skratta.

”Vadå? Det var faktiskt 4 timmar sen vi åt sist…” Försvarade han sig med barnslig röst. Jag log stort och drog bak lite hår bakom öronen. Zayn suckade lätt och log stort.

”Pizza då?” Alla hummade gillandes till och log stort, så Pizza blev det. Alla reste sig upp och började gå ner för trappan mot Studion där mamma och Simon stod och pratade.

”Vart ska ni?” Frågade mamma lugnt. Louis log stort och puffade till Paul som tecken på att de skulle gå någonstans innan han svarade på mammas fråga.

”Niall är hungrig, så vi tänkte åka och köpa lite Pizza.” Mamma nickade och log mjukt mot mig.

”Om du inte kommer tillbaka hit sen så ska du vara hemma innan 12, OK?” Jag nickade förstående och kramade lätt om henne innan jag drog på mig min jeans jacka och gick med killarna ut till den svarta, stora bilen som stod och väntade på oss.

 -

”Så, vad vill damen ha?” Flinade Liam och höjde retsamt på ögonbrynen. Jag bet mig löst i läppen och sneglade på Niall som kollade på mig. Zayn viskade något i hans öra som fick honom att nicka och le stort.

”Öh… Bussola.” Mumlade jag helt borta och drog upp min plånbok, men blev stoppad av Nialls hand som hade lagt sig på mig. Mina ben blev alldeles konstiga och det kändes som om hela världen snurrade runt.

”Jag betalar.” Försäkrade han mig och drog upp sin plånbok. Jag stod bara där och betraktade hans änglalika, pojkaktiga ansikte. Så vacker… de som tycker Niall är ful är ju helt blåsta tycker jag. Man kallar inte en levande individ för ful. Det är bara fel. Och One Direction skulle inte vara One Direction utan Niall, punkt slut. Jag staplade osäkert mot Harry som hade tagit ett bord längre in i pizzerian. Han log stort när jag slog mig ner framför honom.

”Så, är du singel?” Jag kollade på honom och nickade sedan snabbt. Han putade retsamt med läpparna och höjde på ena ögonbrynet.

”Jaså? Det är Niall också..” Jag skrockade till, som om jag vart helt oberörd. Men inombords blev jag alldeles till mig. Han var singel? Kanske har jag en chans… nej! Vad tänker du på Lex?! Varför skulle en känd kille vilja ha dig, vanliga Lexie Stone? Jag fnös lågt till och tog en genant klunk av min cola. Harry flinade stort mot mig då Niall kom gåendes mot oss med två tallrikar. En till mig, och en till honom. Han slog sig ner bredvid mig och log nervöst.

”Här har du.” Sa han mjukt. Jag fnissade till och log tacksamt mot honom. Harry fladdrade med ögonlocken mot mig, så jag sparkade löst till honom på smalbenet, men tillräckligt hårt för att det skulle göra ont. Någon minut därpå kom alla andra och slog sig ner vid bordet också, alla med blicken på mig.

”Så Lexie, gör du något på fridtiden?” Frågade Louis glatt. Jag svalde ner innehållet i min mun och skakade sedan på huvudet.

”Nej, eller jag sjunger i våran Studio vi har hemma.” Zayn ”oade” lätt till och log snett mot mig. Jag skrattade till och tog ännu en tugga av min pizza, i samma stund som Niall. Jag skakade fortfarande, men inte lika mycket. Jag satt vid samma bord som One Direction… det kan bara inte vara sant! Gud! Jag drog ett djupt andetag och kollade sedan runt bordet på alla killar som samtalade vänligt med varandra.

”Hon är singel killa.” Skrockade Harry efter ett tag. Jag spände blicken i honom och la huvudet menandes på sned. Alla skrattade till och höjde på ögonbrynen.

”Hur kan en tjej som du vara singel?” Frågade Liam mig retsamt. Jag tänkte vara lite hård tillbaka och skrattade till.

”Hur kan en kille som du inte vara singel?” Alla killar började skratta, inklusive Liam. Jag log stolt över mig själv och sneglade på Niall som log stort mot mig.

”Så, vad vet du om våra relationer?” Fortsatte Zayn. Jag fuktade mina läppar.

”Louis är ihop med Eleanor, Liam med Danielle, Zayn med Perrie och Harry och Niall är singlar.” Alla log imponerande och gjorde tummen upp.

”Directioner här ser jag?” Skrockade Niall. Jag skrattade till och nickade lätt.

”Oh yeah.” Svarade jag glatt och drog en hand genom mitt hår. Regnet började knattra mot fönster rutan och bara någon sekund därpå vräkte det ner.

”Jag älskar regn! Kan vi inte springa runt i det?” Utbrast Harry, som om han hade blivit barn på nytt. Jag utbytte några blickar med killarna och nickade sedan.

”Nu går vi.”

-

Harry började genast springa som en galning när vi hade kommit fram till fotbollsplanen. Jag skrattade glatt till och började, precis som alla andra, springa runt på den dyngblöta fotbollsplanen med ett brett leénde lekandes på läpparna. Det var en underbar känsla… Helt plötsligt slog någon armarna runt min våta kropp, och mitt hjärta tog ett spratt.


Vem slog armarna runt henne? Vi har faktiskt några besökare, så kommentera ni! 

Skriver av: LIV!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback