CHAPTER 8.- DANCING IN THE RAIN.

Det var Niall, vilket fick min puls att öka och mitt hjärta började slå dubbelt så fort, mina ben blev helt geléiga.

Han släppte mig för att hans mobil började ringa.

Hej Demi! What’s up?

Gärna, ska vi ses på Starbucks om 2 timmar.

Demi som i Lovato? Jag svalde hårt. Han skulle träffa henne, alla visste att han gillade Demi.

Vi ses om 2 timmar! Bye.

Han la på och mötte min blick, men jag bröt den och sprang fram till dem andra killarna.

”What’s up, love?” Frågade Louis mjukt.

Han menar inte på det sättet när han säger ”love” det är sånt man säger här i England, i USA hade dem säkert trott något annat.

”Inget.”

”Du ser lite nere ut.”

”Nej då, jag mår fint.” Jag pressade fram ett falskt leende, sannigen var att jag faktiskt inte var okej. Varför vet jag inte, det kan ju knappast ha med Niall att göra, eller?

Jag skakade av mig tankarna och sprang runt med killarna och skrattade.

-

”Killar? Kan inte ni sjunga något?”

Vi satt på marken i spöregnet, vilket var skönt ändå.

”Vilken låt?” Frågade Harry mjukt.

”Moments.”

Dem nickade och började sedan sjunga.

Shut the door, turn the light off.

I wanna be with you,

I wanna feel your love,

I wanna lay beside you.

I cannot hide this even though I try. –

Dem avslutade låten och jag klappade händerna glatt.

Vilket fick dem att skratta till.

”Fantastiskt!”

”Thank you, love.” Svarade Louis mjukt och log mot mig.

-

Jag sjönk ner på min säng efter att jag hade bytt mina dygnsura kläder till ett par mjukisbyxor och ett vitt pösigt linne.

Niall var säkert på dejten med Demi nu.

”Dem skulle vara på Starbucks, right?” Frågade jag mig själv.

Jag reste mig upp och klampade ner till hallen, drog på mig mina converse och tog bilnycklarna.

Jag drog på mig min skinnjacka då min jeansjacka var dygnsur.

Jag öppnade dörren och gick ut ur den, sedan gick jag till bilen, jag låste upp den och hoppade in, samt startade motorn.

Sedan började jag åka mot Starbucks.

Jag skulle inte direkt komma fram och bara säga ”Hej får jag sitta här?”

Jag kommer bara kolla om dem har roligt, jag vet att jag inte har något med det att göra.. men ändå.

Jag vill se, även om det kommer göra ont.

Vad tänker jag?! Varför skulle det göra ont? Jag är ju liksom inte kär i honom. Jag fnös till och skakade på huvudet.

Jag kom fram till Starbucks och kollade in igenom fönstret, där satt dem och skrattade.

Jag hade rätt, det gjorde ont.

Niall kollade ut och såg bilen, tror jag.

Han kollade mot mig och ett leende spreds på hans läppar.

Tumblr_m0f7oqyvzo1rpmdvoo1_500_large

Jag kunde ju liksom inte åka iväg nu, jag var tvungen att låtsas att jag skulle beställa något och inte visste att han var där.

Jag stängde av motorn och hoppade ut ur bilen, samt låste.

Jag gick in i Starbucks och gick fram för att beställa, jag var faktiskt sugen.

”En latte, tack.”

Dem tog beställningen och inom kort fick jag min latte, jag betalade och log mot den blonda tjejen framför mig.

Jag vände mig om och skulle precis gå ut när jag hörde den söta irländska rösten.

”Lexie, kom.”

Jag vände mig mot Niall och Demi, sedan började jag gå mot dem.

”Hej.” Sa jag och mötte Niall’s blick.

Han log mjukt mot mig.

”Demi, detta är Lexie, Lexie, detta är Demi.”

”Hej Lexie, trevligt att träffas.”

”Hej Demi.” Jag pressade fram ett litet leende.

Min mobil vibrerade till och jag drog upp den för att sedan se att jag hade fått ett sms.


Vem skickar sms och vad står det? :))

KOMMENTERA FÖR MERA!

//Alexandra,



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback