CHAPTER 8.- SHOPPING.

Jag skrattade till och granskade honom när han gick iväg. När han var utom synhåll fortsatte jag gå till receptionen där en kvinna i 20-23 åldern och smaskade på ett tuggummi. Hon tittade upp på mig.
"Kan jag hjälpa dig?" Frågade hon och hostade till.
"Jag skulle vilja ha koden till hotellets wi-fi."
Hon gav mig ett litet kort och jag tog emot det.
"Tack." Sa jag och vände mig om för att sedan gå tillbaka till hissen. Jag klickade på vår vånig. Det plingade till och hissdörrarna öppnades. Jag skyndade mig ut och låste upp dörren och gick in. Jag la kortet på datorn och gick till garderoben, drog på mig ett par lila skinnyjeans, en vit stickad tröja, ett par svarta uggs och en vit snygg väska. Plus några vackra smycken. Jag gick in i badrummet, sminkade mig lätt och lät mig hår ligga ner för axlarna som vanligt.

Jag tänkte att jag skulle åka och handla vinterkläder, då jag bara hade ett par vantar och skor. Jag behövde såklart en jacka också, då jag bara hade jeansjackan. Jag gick ut till hallen och drog på mig jackan. När jag var fullt klar gick jag ut och låste.
-
Jag kollade på en svart everest-vinterjacka med pälskrage, jag gillade den. Min mobil började ringa så jag drog upp den och kollade vem som ringde. Mamma. Jag tryckte på grön lur.
"Hej Joselyn." Sa hon och andades ganska fort.
"Hej.." Hon harklade sig innan hon sa till Amy att vara lite tyst.
"Är du och handlar nu?"
"Ja, vart är ni?" Sa jag och fortsatte att granska jackan.
"Vi är på subway, kan du komma hit snart?"
"Sure, jag ska bara hitta en jacka. Fast jag tror jag har hittat en."
"Okej, kom snart. Puss och kram."
"Yes, puss." Sa jag och la på, jag himlade mer ögonen och la ner mobilen i fickan igen. Jag bestämde mig för att ta den jackan. Jag gick fram till kassan och betalade, sedan fick jag jackan i en kasse och jag gick ut, för att sen fortsätta mot subway. Jag fick lov att fråga i kassan först, då jag inte hade någon aning vart subway låg. Hon var verkligen bra på att beskriva iallafall. Tillslut hittade jag rätt på subway och gick in. Jag såg mamma och Amy sitta vid ett bort långt in och äta på en smörgås såklart. Mamma vinkade och jag vinkade tillbaka fast jag vände mig om och himlade med ögonen, jag gick fram till kassan och beställde. Tillslut fick jag min macka och gick och satte mig bredvid mamma. Jag började hugga in av mackan då jag var vrålhungrig.
-
Jag satte mig ner på min säng och suckade.
"Vad ska jag göra?" Mumlade jag för mig själv. Mamma hade sagt att de hade en Sing-A-Long ikväll. Många hade sagt att jag kunde sjunga och jag ska inte ljuga, jag tycker jag har ganska bra sångröst, inte för att vara ego..
Jag reste mig upp och bestämde mig för att gå ner och vara med. Det är bättre än att bara ligga i min säng och ha tråkigt. Jag greppade tag om min väska, la ner nyckeln. Jag la ner mobilen i fickan och gick ut ur rummet och låste. Jag gick in i hissen och tryckte på den stora gröna knappen. Hissen plingade till och öppnades sedan. Jag gick ut ur den och fortsatte gå rakt fram till en stor dörr där det kom musik ifrån, jag öppnade dörren och klev in. Två tjejer stod på den lilla scenen och sjöng på The Wanted - Chasing The Sun.
Jag kollade runt i den ganska proppfulla lokalen efter mamma eller Amy, men såklart såg jag de inte. Jag drog upp mobilen och slog in mammas nummer. Hon svarade efter tre signaler.
"Hej, det är Joss."
"Hej gumman, är du här nere?" Frågade hon och jag svarade ett lätt "ja".
"Okej, vi sitter vid bordet på högra sidan av ingången." Med det la vi på och jag fortsatte gå dit. Fast jag snubblade till och krockade in i någon. Jag tog mig om pannan, då den verkligen gjorde ont, jag kollade upp och såg samma kille som jag hade krockat in i tidigare. Harry?
"Vi måste sluta krocka i varandra." Skämtade han och skrattade, jag skrattade jag med.
"Jag håller med, men vi ses?" Sa jag och gick förbi honom och fortsatte gå dit mamma sa att de satt. Tillslut hittade jag de och gick fram, för att sedan sätta mig.
"MAMMA, OMG. VET DU?! ONE DIRECTION ÄR PÅ SAMMA HOTELL SOM OSS, OMG." Skrek hon högt, vilket fick folk att vända sina blickar mot oss. Jag himlade med ögonen, fast tillslut slog det mig.
"Amy, har du några bilder på hur de ser ut?" Frågade jag intresserat.
"När började du bli intresserad av One Direction?" Snäste hon.
"Visa bara en bild, snorunge." Hon mumlade något som jag inte hörde, men jag tror det var något elakt. Syskonkärlek? jovisst. Hon drog upp en bild från fickan. Seriöst? Bär hon runt med bilder på de? Jag ryckte bilden ur händerna på henne och kollade noga. Nej, herregud. Det var Harry Styles som jag hade krockat in i, en kille som jag hade hatat för några veckor sen. Jag kan inte säga att jag gillar honom, men jag kan säga att jag inte känner honom och att jag inte direkt hatar honom. Mer som.. ogillar än sålänge.
Jag gav tillbaka bilden och lutade mig tillbaka, någon harklade sig på scenen och började sedan prata.
"Några frivilliga som vill sjunga?" Frågade killen och kollade ut över människorna som stod framför.
"Hon här!" Skrek Amy och pekade på mig, jag gav henne en dödsblick. En kille drog upp mig på scenen och där stod han, Harry och log så hans söta smilgropar syntes.
Introt till We Found Love startade och det var jag som började.

Tumblr_m9y8offcm01qkbjq0o1_500_large
"Yellow diamonds in the light,
And we're standing side by side,
As your shadow crosses mine,
What it takes to come alive,
It's the way I’m feeling I just can't deny,
But I've gotta let it go."
Båda:
" We found love in a hopeless place,
We found love in a hopeless place,
We found love in a hopeless place,
We found love in a hopeless place."
Harry:
"Shine a light through an open door,
Love and life I will divide,
Turn away cause I need you more,
Feel the heartbeat in my mind,
It's the way I'm feeling I just can't deny,
But I’ve gotta let it go.."
Våra blickar möttes och mitt hjärta hoppade över ett slag.


Långt, haha. <3

Det sjöng tillsammans! (: Vad kommer hända mer? haha. <3

Komigen, 14-15 kommentarer för nästa, det klarar ni babes! <3

~Alexandra. <3


Postat av: Patricia

Asbra, mer :D

2012-11-12 @ 15:32:28
Postat av: Anonym

Grymt bra! :)

2012-11-12 @ 15:51:12
Postat av: Anonym

jättebra :)

2012-11-12 @ 16:18:59
Postat av: Storiestoyou

Super bra!:D

2012-11-12 @ 17:28:50
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: moa

I want some moooore!
hihi, mer mer mer, den är super bra!! :)

2012-11-12 @ 20:46:18
Postat av: Alexandra

OMB SÅ GULLIGT ! TYP DÖR, DET ÄR SOM I EN FILM! MER SNÄLLA

2012-11-12 @ 21:53:38
Postat av: mickis.

sjukt bra.
men det känns som att ni inte skriver om ni inte får kommentarer?
liksom, ni får ju kommentarer, men ni skriver om ni inte får mer? d;

2012-11-13 @ 08:44:06
URL: http://ffoodlovers.blogg.se
Postat av: alva

så gryyyyyyyyymt bra :D:D:D:D meeeeeeeeeeeer

2012-11-13 @ 18:43:03
Postat av: Anonym

Gryymttt snälla merrrrr nuuuu:D

2012-11-13 @ 20:19:24
Postat av: Hanna

Super bra vill ha mer snälla kan ni inte göra ett snart <3

2012-11-14 @ 09:14:48
Postat av: Anonym

Meeeer, snälla rara niii!? Ni skriver så sjuuukt bra! Älskar den här novellen också<3

2012-11-15 @ 20:36:39
Postat av: ceclia

Jätte bra kapitel vill bara ha mer!

2012-11-18 @ 21:20:48
Postat av: ida

Gulligt!!! Och spännande;):)

2012-11-18 @ 21:30:59
Postat av: ida

mer mer mer!

2012-11-18 @ 21:41:41
Postat av: cecilia

Jättebra kapitel! vill bara ha mer!!

2012-11-23 @ 20:24:49
Postat av: cecilia

snälla meeer!!

2012-11-24 @ 17:01:07
Postat av: Cecilia

Vill bara ha mer! snälla ni?! ni skriver så sjukt bra! :)

2012-11-25 @ 14:24:56
Postat av: Linda

Jättebra! Läängtaar till nästa :D

2012-11-29 @ 16:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback