CHAPTER 60. - WEDDING DAY

”Upp och hoppa! Rise and shine sugar! Du ska gifta dig Lex!”, tjoade Sarah lyckligt medan hon drog upp gardinerna. Jag tryckte en kudde mot mitt ansikte för att slippa det irriterande ljuset.

”Vad är det för dag?”, mumlade jag trött. Sarah hummade till och drog undan kudden från mitt ansikte.

”Det är din bröllopsdag. Den 31 december! Vi ska ut o fika, sen blir det spa, sen make-up, sen är det bara att säga ’ja’ kvar! Easy like a cake!”, lovade hon mig glatt. Jag kravlade mig upp ur sängen och vandrade fram till min garderob. Mamma och pappa hade fullt stöttat mig i detta när jag hade berättat det för dem.

”Gud vad roligt! När är det?”, hade dem sagt.

”På nyårsafton.”, log jag. Båda två hade exalterat börjat dra upp smekmåne-rese tips. Allt var mycket. Niall gjorde sitt bästa för att göra det bästa bröllopet också. Han hade hyrt Londons bästa – och största - kyrka. Det var bara så otroligt att jag, Lexie Stone, ska gifta sig…

”Kom igen nu då!”, tjöt Sarah otåligt. Jag drog snabbt ut en enkel outfit, ett par vita jeans, en röd topp, ett par UGGS och en röd söt väska jag hade fått av Sarah i julas.

”Redo?”, frågade jag när jag hade flätat mitt hår i en lätt sidofläta, samt sminkat mig. Sarah nickade lyckligt och gick med mig ut ur mitt rum, ner på bottenvåningen och ut ur huset efter vi hade på oss våra kappor och vantar. Snön yrde runt våra kroppar när vi slog igen dörren. Jag drog jackan tätare kring min kropp och skyndade mig till Sarahs bil som stod och väntade på oss på uppfarten.

Väl inne slog vi på radion där What Makes You Beautiful spelades. Jag och Sarah må vara ihop med dem, men vi var fortfarande Directioners och började automatiskt sjunga med.

 

”You’re insecure, don’t know what for?

You’re turning head when you walk through the do-oo-or.

Don’t need make up, to cover up.

Being the way that you are is eno-oo-ough.

Everyone else in the room can see it, everyone else but you-ou.

Baby you light up my world like nobody else!

The way that you flip your hair gets med overhelmed!

But when you smile at the ground it aint hard to tell,

You don’t kno-oh-ow you don’t know you’re beautiful!”

 

Sjöng vi glatt med. Inte som Lexie – snart Horan eller Sarah – säkerligen snart Malik, nej. Utan som Lexie och Sarah, dem två Directioner:na från London, som köade i timmar för att få biljetter till ’The X-Factor’ och kunna se One Direction. Dem två tjejerna var det ja.

”Hur går det i skolan då?”, frågade jag Sarah mjukt och sänkte ljudet på radion. Hon lade huvudet på sned.

”Det gå väll braa.”, svarade hon med eftertryck. Hon hummade lätt till och sneglade skeptiskt på mig.

”Varför slutade du? Varför inte bara gå kvar det sista året? Du vet att du förlorar Oxford och Yale när du gör såhär.”, upplyste hon mig. Jag nickade förstående och suckade djupt.

”Ja, och jag ska. Jag kommer tillbaka efter jullovet till skolan. Rektorn godkände hemundervisning, och nu känner jag mig redo att slippa min ruttna säng, och kunna vandra fritt på Londons gator! Nej, det där lät fel, men ja.”

”Säger du det så.”, mumlade hon med en axelryckning och svängde in mot det söta lilla caféet jag jobbat på innan sommarlovet. Zamanda fanns säkert kvar där skulle jag tro… Zamanda var dottern till ägaren, Monique.

Vi lämnade bilen för att skynda oss in på caféet då min mobil plingade till. Såfort vi kom innanför dörren så drog jag upp den för att läsa sms:et.

 

”Kan inte vänta på att få se dig min sköna… xoxo Nialler.”

 

Jag log stort medan jag knappade in mitt svar.

 

”Jag kommer vara den i vit. ~ Bella Swan. ;) xoxo Lex.”

 

Jag lade tillbaka mobilen i väskan igen och gick mot disken där Zamanda och Sarah stod insyltade i ett samtalsämne om skor konstigt nog. Jag harklade mig mjukt för att få bådas uppmärksamhet. Zamanda kollade upp och slängde med ens armarna kring min hals.

”Grattis Lexie! Wow! Du ska gifta dig! Ville gratta dig såfort jag fick inbjudan, men det kändes fel att göra det genom telefonen!”, skrattade Zamanda flabbrigt mot min axel. Jag log stort och drog med handen över hennes rygg.

”Tack Z. Hoppas du kommer i tid…”, retades jag. Att komma i tid är hennes svaghet. Zamanda är nästan alltid sen till saker. Hon var sen till lektionerna, till jobbet, till simningen vi en gång hade gått på tillsammans. Tja, allt.

”Nej då! Mamma kommer och hämtar mig lagom.”, försäkrade hon mig med ett leende.

 

 

”Bra… jag skulle vilja ha en Chai Latte och en kladdkaka.”, beställde jag mjukt. Sarah tog detsamma och drog upp plånboken, men jag stoppade henne.

”Jag betalar.”, stoppade jag och drog upp min egna plånbok men Zamanda stoppade mig.

”Huset bjuder.”, flinade hon lyckligt och räckte över våra saker. Jag mimade ett tack och gick sedan och slog mig ned vid brasan med Sarah.

”Ditt bröllop borde vara med i en Världs rekords bok. Det är sjukt stort, och tog bara någon vecka att skapa!”, tyckte Sarah med sin kopp mot munnen. Jag skrattade lyckligt till.

”Det kommer bara 100 personer.”, inflikade jag snabbt. Hon nickade och lade huvudet lätt på sned.

”Ja? 100 pers på 1 vecka? Och Londons största, samt bästa, kyrka? Det är stort.”, stretade Sarah emot. Jag ryckte lätt på axlarna.

”Säger du det så.”, gav jag enkelt upp. Hon log stort och drog en hand genom sitt blonda hår.

-

Klänningen var riktigt vacker… jag kippade efter andan när den satt på min kropp. Maria och min biologiska mamma från Italien stod bakom mig med båda tårögda ögon.

”Du är så vacker gumman.”, snyftade Maria, aka. Mamma. Allt det där gjorde mig förvirrad, men jag log bara.

”Tack mamma.”

”Jag håller med Maria, du är så vacker.”, tjöt min biologiska mamma. Min blick fördes mot henne.

”Tack mamma.”, upprepade jag fast till henne. Jag kunde inte motstå mot att smått börja skratta, men kunde snabbt sluta. Sarah kom ingåendes i rummet i sin brudtärneklänning.

”Kom igen nu! Det börjar snart Lex!”, sa hon snabbt och höjde på sina ögonbryn. Jag tog emot buketten från Maria och drog ett djupt andetag när hon drog ner slöjan för mitt ansikte.

 

 

”Då gäller det…”, pustade jag nervöst ut. Nialls pappa kom ingåendes i rummet. Niall hade så gärna vilja ha sin pappa komma gåendes med mig mot altaret, så det fick bli så. Jag gjorde armkrok med honom och gick med Sarah ut. Vi kom till dem stora glasdörrarna som ledde in i salen där ett hundratal människor, killarna och Niall stod och väntade. Mitt hjärta började slå så pass hårt att jag trodde det skulle lämna bröstet.

”Andas Lexie.”, uppmanade Nialls pappa mig. Jag nickade hastigt men gjorde inte som han sade. Sarah började gå in på gången och musiken började spelas. Jag räknade till 10 och gick sedan efter. Alla blickar riktades mot mig, vissa drog efter andan, andra pustade bara ut.

Jag mötte Nialls blick och såg hur hans ögon tindrade. Hans leende växte sig stort, och han såg ut som världens lyckligaste. Jag kunde inte motstå att le tillbaka, så jag gjorde det. Jag höll honom med blicken hela vägen ner till altaret. Väl där nere så kramade jag om hans hand.

Harry kom upp bredvid oss hållandes med ringarna på en röd sammetskudde. Han såg ut som en liten skolpojke där han stod. Så sött. Prästen babblade upp nästan halva bibeln kändes det som och kom sedan till det viktigaste.

”Niall James Horan, tager du, Lexie Jennifer Stone, att äkta i nöd och lust?”, frågade Prästen. Alla slutade andas, tillochmed jag.

”Ja.”, sa Niall som om det vore det ord han övat på i hela sitt liv. Att säga ’Ja’ uppe vid altaret.

”Lexie Jennifer Stone, tager du, Niall James Horan, att äkta i nöd och lust?”, upprepade prästen snabbt.

”Ja.”, andades jag ut bakom min slöja med blicken rakt in i Nialls ögon. Prästen backade ett steg, som om vi vore giftiga.

”Du kan nu kyssa bruden.”, uppmanade han Niall. Niall drog undan slöjan från mitt ansikte försiktigt, kupade sina händer runt mina kinder och kysste mig sedan djupt och passionerat. Och mina vänner, jag kan säga att det var den bästa kyssen jag och Niall någonsin haft. Någonsin.


Naaawe! Lexie Horan :') They are married! Yipoooo! Nästa kapitel är dock det sista i YWAF :( 

15 KOMMENTARER INNAN NÄSTA BABES, NI FICK DETTA INNAN 20, MEN NU ÄR DET 4 REAL!  ~ Liv

 


Postat av: Storiestoyou

Nawi, vad sött! Mer tack :D

2012-09-30 @ 09:38:40
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Alexandra

Grymt bra!!!! Fattar inte att det är slut efter det här sen :C!!! Men men.
Ett jätte bra kapitel

2012-09-30 @ 10:54:41
Postat av: Anonym

Jättebra!

2012-09-30 @ 11:13:13
Postat av: Anonym

Jättemegasuperbra!

2012-09-30 @ 17:10:14
Postat av: alva

GRYMT BRA :D

2012-09-30 @ 23:42:19
Postat av: Klara

Skitbra! :)

2012-10-01 @ 07:35:14
Postat av: Anonym

grymmmmmmmmmt. (;

2012-10-01 @ 18:54:37
Postat av: Hanna Hoflin

i stort behov av sista nu!!

2012-10-02 @ 21:55:06
Postat av: Anonym

AWESOME!!! MERA!!

2012-10-03 @ 18:37:40
Postat av: Sofia

Superbra mera

2012-10-03 @ 19:08:13
URL: http://classicaloveoned.blogg.se
Postat av: Em

snälla mera!! :)

2012-10-03 @ 21:08:52
Postat av: Ourbieberstorys

Helt amazing! Taggad för bröloppet :D

2012-10-03 @ 23:07:54
URL: http://ourbieberstorys.blogg.se
Postat av: cecilia

Jätte bra kapitel mer tack!

2012-10-04 @ 13:54:14
Postat av: Hanna Hoflin

c'mon! Sista nuu!

2012-10-04 @ 21:24:30
Postat av: Anonym

Meeer :)

2012-10-04 @ 21:58:40
URL: http://Ssannab.webblogg.se
Postat av: Lara

JÄTTE BRA, MER NU?! KOM IGEN, DET HAR SNART GÅTT EN VECKA!!!

2012-10-04 @ 22:01:33
Postat av: Anonym

SuperDuperMegaBra

2012-10-05 @ 17:07:28
Postat av: Amanda

Grymt! :)

2012-10-05 @ 20:54:01
Postat av: Anonym

Mer!

2012-10-06 @ 11:27:43
Postat av: ALexandra

Snälla! Lägg ut nästa snart

2012-10-06 @ 15:30:04
Postat av: Hanna Hoflin

snälla snälla snälla söta rara du. Sista kapitlet!? :'D

2012-10-06 @ 21:12:15
URL: http://iwnfy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback