CHAPTER 2.- HELPING.

Jag vände mig om och såg Amy och hennes jobbiga tjejkompisar. En stor suck lämnade min mun. Amy kom springandes med tjejerna hack i häl.

”Mamma säger att du ska åka och hjälpa henne att fixa.” Sa hon och log ett läskigt leende, ännu en suck lämnade min mun. Jag drog upp min mobil och kollade klockan. Klockan var bara 12, och festen skulle börja 16.30, men mamma måste ha allt klart, som alltid.

”Jaja, hej då.” Sa jag och vände mig om för att sedan hoppa in i Max’s bil. Jag mumlade ett ”snorunge” och lutade mig tillbaka i sätet.

”Kan ni köra hem mig?” Sa jag och granskade mina naglar, de såg verkligen äckliga ut. Egentligen brukade jag inte bry mig om det, men usch. Max svarade ett lätt ”ja” och sedan började han åka. Den svala luften slog mig i ansiktet, vilket var skönt, väldigt skönt.

”Jordan, jag såg din tweet igår, om Justin Bieber.” Sa jag genom backspegeln och blinkade med ena ögat.

Tumblr_mbutcjxx9z1rbygc9o1_500_large

”Oh my god, Joss. Det var inte menat att det skulle vara snuskigt!” Sa hon och jag skrattade.

”Nej nej.” Hon himlade med ögonen och suckade.

-

Jag hoppade ur bilen och de andra gjorde det med innan vi gick in i huset. Jag hörde mammas röst så jag gick dit där rösten kom ifrån, vardagsrummet. Mamma stod och hängde upp ballonger och gillanger.

”Behövde du hjälp?” Frågade jag och lutade mig mot dörrkarmen.

”Ja, kan ni hjälpa mig att hänga upp gillanger och ballonger i matsalen.” Jag nickade och tog ett paket med ballonger, Max tog resten. Vi gick in i matsalen och jag började blåsa upp en ballong, och Jordan hjälpte mig. Max började hänga upp alla gillanger. Det tog ett tag, men tillslut satt allt på plats. Mamma kom in i matsalen och ett leende tog plats på hennes läppar.

”Tack så mycket! Jag måste åka och hämta tårtan, så ni får göra vad ni vill. Din pappa kommer snart också, så om du vill vara kvar och träffa honom så får du göra det, gör som du vill.” Hon gav mig en snabb puss på kinden innan hon gick ut ur matsalen och sedan hörde man hur ytterdörren stängas.

”Jag vill verkligen inte träffa pappa, kan vi åka någonstans?” Frågade jag och fuktade mina torra läppar.

”Parken?” Föreslog Jordan, jag nickade och kollade på Max som också nickade.

”Yey.” Sa jag och båda skrattade. Vi gick ut till bilen och Max startade den och sedan åkte vi mot parken.
Tumblr_loso6t9xtu1qkgna4_large

-

Vi satt på en varsin gunga och bara gungade lätt, och småpratade. Allt var så tråkigt just nu. Min mobil började ringa så jag drog upp och låste upp den. 


Kort, men var tvungen att duscha.

10+ kommentarer innan nästa? Kom igen det klarar ni! (: ~ Alexandra


Postat av: Alexandra

Bra

2012-10-16 @ 07:53:57
Postat av: Anonym

Jättebra! :)

2012-10-16 @ 08:26:54
Postat av: Emelie

Sjukt bra :)

2012-10-16 @ 09:12:40
Postat av: Storiestoyou

Jätte bra!:)

2012-10-16 @ 16:12:09
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: cecilia

Jätte bra!

2012-10-16 @ 16:51:04
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeeer

2012-10-16 @ 17:15:42
Postat av: ellen

Awesomeee! :D <3

2012-10-16 @ 18:15:18
Postat av: Klara

Super :D

2012-10-16 @ 20:16:12
Postat av: Myonedstorys Biggest Fan - Lara

Jätte bra!! :D Mer nuuuuu!!!

2012-10-17 @ 15:19:48
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: Manar

Grymt! Meeeer! ^^

2012-10-17 @ 17:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback