CHAPTER 58. - KISS AND TELL?

Zayn och Sarah vägrade ens ge varandra en blick. Harry och Liam hade gått iväg för att prata, Niall och Louis hade åkt till Taco Bell för att köpa lunch, eller middag, jag höll inte ens koll på vad och när jag åt… En suck lämnade min mun. Nu var dem barnsliga.
“Kom igen nu, prata.”, begärde jag bittert. Båda två skakade på huvudet.
“Hon är inte värd det.”, muttrade Zayn. Jag nickade oförstående och kollade på Sarah.
“Du har dock ingen anledning till att inte prata med Zayn. Han har inte gjort något Sarah.”, medgav jag mjukt. Hon skakade på huvudet med en suck.
“Nej, men han hade inte behövt ta till med sånt våld mot Harry!” Zayn fnös till.
“Varför bryr du dig om den svikaren?”, röt han irriterat. Sarah skakade surt på huvudet och utbtytte en blick med mig.
“Kolla, det går inte ens att prata med ungen.”
“Unge?! Är jag en unge? Är det jag som har supt mig full och knullat med min pojkvän bästa kompis?”, morrade Zayn barskt. Sarah skakade på huvudet.
“Nej, men jag var full!”, försvarade Sarah sig med en uppgivenhet gömd i rösten. Zayn skakade på huvudet.
“Och? Nästa gång du är på fest och blir full då? Det är samma sak!”, tyckte han och kollade mot mig för att få mitt instämmande. Jag höll snabbt upp mina händer i luften.
“Blanda inte in mig.”, bad jag snabbt och reste mig upp för att gå ut i köket och at en flaska vatten ur kylskåpet. Dem där kanske skulle få sitta själva ett tag… trodde jag och bestämde mig därför för att gå ut på balkongen där Liam och Harry satt. Liam kollade upp på mig och reste sig upp för att ge över sin plats till mig.
“Prata med honom..”, bad han mjukt och gick sedan in till Sarah och Zayn. Jag drog ett djupt andetag och slog mig sedan ner vid Harry som satt ihopsjunken på sol stolen.
“Harry…”, mumlade jag mjukt. Han skakade på huvudet och ryckte åt sig sin arm jag hade gjort ansats till att ta tag i.
“Rör mig inte.”, bad han med tårarna rinnandes ner på handryggen. Jag suckade djupt.
“Harry, gör inte så här. Sarah och Zayn är ledsna, men…”
“Du förstår inte! Först vart jag kär i dig, men du hade bara ögon för Niall. Sarah var vacker, jag gillade henne. Men Zayn var allt för henne! Igår kändes speciellt Lexie!”, morrade han surt med ihop knipda ögon.
“Jag förstår visst…”, viskade jag såpass lågt för honom att inte höra.
“Kan du bara lämna mig ifred? Jag okar inte prata med någon…”, suckade Harry och drog undan tårarna.
“Okej…”, mumlade jag och gick ut till vardagsrummet med vattenflaskan i handen. Sarah och Zayn satt nästintill på varandra med tungarna i varandras munnar.

 

 

Jag himlade med ögonen. Det var bara för mycket. Jag skyndande mig ut på badrummet där jag bestämde mig för att stanna ett tag.


“Lexie?! Kan du komma ut?”, ropade Niall oroligt från utsidan av badrummet. Jag slog upp ögonen. Jag hade somnat på badrumsgolvet. Oj då… en gäsping lämnade min mun och jag reste mig upp för att öppna dörren åt honom. Han omfamnade mig snabbt när jag kom ut.
“Åh, jag trodde du hade tagit livet av dig eller något!”, oroade han sig snabbt. Jag skakade på huvudet.
“Jag somnade.”, förklarade jag kort. Niall nickade oförstående och kysste mig mjukt på läpparna.
“Maten är här.”, förklarade han milt. Jag nickade och gick med honom ut i vardagsrummet där alla satt samlade, tillochmed Harry och Zayn log mot varandra. Vad mycket man kan missa då… jag log stort och slog mig sedan ner mellan Liam och Niall, för att at åt mig av maten.
Nu var allt okej igen för en gångs skull.


Bajs kort, men jag har verkligen inte tid med mer! Pappa rådampar, måste dra! Ingen kommentars gräns nu, kommentera bara! Nästa kommer ikväll eller imorgon av Alexandra! Ciaooo! <3 ~ Liv 


Postat av: m.

we spell it: l-o-v-e.

2012-09-25 @ 22:21:55
Postat av: Alexandra

Hej! Du skriver grymt bra! Längtar tills nästa

2012-09-26 @ 06:12:38
Postat av: Anonym

Super bra!

2012-09-26 @ 14:46:03
Postat av: Storiestoyou

awesome!:D

2012-09-26 @ 16:12:12
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: moa

åhhhh duktigaste Liv! Du är så dutkig. Önskar verkligen jag kunde bli lika duktig som dig på att skriva. Men en fråga, hur lång kommer dte här noveller bli`? Och kommer det en nu efter denna? :)

2012-09-26 @ 16:42:14
URL: http://justinnovells.webblogg.se
Postat av: alva

superdupermegabra :D

2012-09-26 @ 22:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback