CHAPTER 59.- MERRY CHRISTMAS.

Några månader senare.

Jag slog upp ögonen och min blick föll mot den söta irländska killen som låg bredvid mig. Det var äntligen julafton och Niall’s familj och min familj skulle fira den tillsammans. De hade ju såklart träffats, jag och Niall hade åkt till Irland flera gånger och hans familj hade kommit till London några gånger. Hans familj är verkligen underbara. Resten av killarna firade såklart jul med sina familjer och Sarah skulle komma senare, med hennes familj. Jag hade gett de andra killarna julklappar tidigare, då vi inte skulle ses på ett litet tag. Jag kollade ut genom fönstret och såg den vackra snön föll ner på marken. Niall började röra sig på platsen bredvid mig och plötsligt kände jag ett par mjuka läppar mot min kind. Jag fnittrade till och vände mig om, då jag hade legat med ryggen mot honom. Jag mötte hans blick och hans ögon glittrade till, jag pressade mina läppar mot hans i en mjuk kyss. Den växte mer och mer passionerad, tillslut lutade vi oss tillbaka för att andas.

”God jul älskling.” Sa han och jag log.

”God jul.” Han pressade sina läppar mot mina i en kyss, innan han lutade sig tillbaka och reste sig upp och gick fram till sin resväska, han drog på sig ett par mjukisbyxor och en röd ”free hugs” tröja. Jag gäspade högt sedan drog jag täcket över huvudet. Jag måste ha somnat för att jag vaknade av ett par läppar pressade mot mina. Jag slog långsamt upp ögonlocken och såg Niall stå där med en bricka. Det var hjärtformade pannkakor, jordgubbar, grädde och te. Ett stort leende spreds på mina läppar och jag satte mig halvt upp och Niall satte brickan på sidan av mig och han la sig bredvid mig på andra sidan. Vi båda började snabbt äta

-

Om bara en timme skulle alla komma, Nialls familj var på hotellet och Sarahs familj gjorde gud vet vad.

Jag stod framför spegeln och placerade några drag mascara på mina ögonfransar, jag la undan mascaran och fixade ögonskuggan. När jag var helt färdig, gick jag bak några steg och granskade mig i spegeln. Den röda klänningen satt perfekt på min ganska smala kropp, mitt hår hade jag lockat. Niall var inte här uppe, han hade bestämt sig för att hjälpa mamma med att förbereda allt, vilket mamma verkligen uppskattade. Jag slängde en sista blick i spegeln innan jag gick ut ur mitt rum och ner för trappan. Matlukten slog mig rakt i ansikte och det luktade ljuvligt. Jag gick in till köket där Niall stod med mamma och fixade maten. Jag lutade mig mot dörrkarmen och iakttog Niall, han måste ha märkt det för han vände sig om och kollade på mig. Han hade på sig ett par finbyxor, en skjorta och en kavaj. Han såg riktigt snygg ut. Han blick granskade mig och drog in ett andetag, han gick fram till mig och kysste mig mjukt på kinden.

”Du ser väldigt vacker ut, babe.” Mina kinder blossade upp i en ljusrosa nyans. Han skrattade till och kysste mina läppar mjukt, jag besvarade kyssen och log under den, vilket förstörde den en aning. Vi lutade oss tillbaka och precis då plingade det på dörren, både jag och Niall kollade på varandra och log. Han greppade tag om min hand och flätade samman våra fingrar. Vi gick tillsammans mot dörren och öppnade den. Där stod Maura, Bobby och Greg. Niall kastade sig i hans familjs famn och ett stort leende var placerat på allas läppar. Mamma kom ut i hallen och välkomnade de, Maura kramade lätt om mig. Vi två hade kommit väldigt bra överens med varandra.

-

Alla hade nu kommit och vi satt nu och åt maten, mamma och Niall hade verkligen lyckats med detta. Det vuxna satt och babblade på om något som jag inte direkt uppfattade. Sarah satt bredvid mig och hade blicken på julklapparna. Jag skrattade till vilket fick henne att kolla på mig.

”Nyfiken?” Skrattade jag fram och hon nickade med ett flin på läpparna. Jag himlade med ögonen och vände min blick mot Niall som satt på andra sidan av mig. Han mötte min blick och log ett mjukt leende, vilket fick mina ben att bli geléiga. När äntligen alla hade ätit upp satt vi kvar en liten stund och smälte ner maten, men det tog inte så långt tid då både jag, Sarah och Niall var ivriga att öppna julklapparna som småbarn. De vuxna och Greg skrattade åt oss. Men de gick med på det så vi satte oss i soffan, det fanns inte så mycket plats så jag satte mig i Nialls knä.



Mamma tog upp ett paket och läste på det.

”Detta är till Lexie från Niall.” Sa hon och jag tog emot det. Jag tog bort pappret som var ovanför och möttes av en ganska stor ask. Jag öppnade den och såg ett armband med ett ”N” på och ett hjärta med en klöver på. Jag vände mig om och log ett leende mot Niall och kysste honom mjukt på kinden. Han tog upp den och satte den runt min handled.

”Tack Nialler.”

-

Jag och Niall hade gått upp på mitt rum, Sarah hade somnat i soffan så hon var inte direkt mycket till sällskap.

”Lexie, jag har en till present till dig, en speciell.” Sa Niall och tog mina händer i sina. Hans ögon glittrade till och ett leende var placerat på hans läppar. Han tog upp en liten ask ur bakfickan och gick ner på knä.

”Lexie Jennifer Stone, vill du gifta dig med mig?” Han tog upp locket och jag möttes av en vacker ring. En hand föll mot min mun och jag var verkligen chockad.

”Jag- ja ja!” Han satte på ringen på mitt ringfinger och jag slängde mig runt hans hals. Små salta tårar rann ner för mina kinder, de var glädje tårar.

Jag var verkligen lycklig.


Ett lite långt kapitel iallafall.

Förlåt för den långa väntan, men ah.

Vad tycker ni? och de ska gifta sig! :3
20 kommentarer innan nästa, klarar ni det? KLART NI KAN! :)

~Alexandra.

 


Postat av: .

BÄST!!

2012-09-28 @ 22:46:00
Postat av: Storiestoyou

Super bra! :D

2012-09-29 @ 00:07:33
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Anonym

Skitbra!

2012-09-29 @ 00:25:22
Postat av: Alexandra

Grymt bra kan verkligen inte vänta tills nästa. AHHHHHHH! Alla som inte har kommenterat borde göra det för ni förtjänar det!
Grymt bra!!!

2012-09-29 @ 13:12:04
Postat av: Bella

Skit bra!! längtar tills nästa del!! :D

2012-09-29 @ 13:19:09
URL: http://imet.blogg.se
Postat av: Klara

Den här novellen är skitbra, och jag älskar den!! Superbra kapitel, kan inte vänta tills nästa :D

Svar: Vi är två tjejer, Liv och Alexandra :) Nawe, tack! <3 ~ Liv
Alexandra & Liv

2012-09-29 @ 17:26:05
Postat av: alva

superduuuuupermegabra :D:D:D

2012-09-29 @ 17:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback