CHAPTER 24.- PARTYTIME!

Niall verkade.. sur, varför vet jag inte. Jag skakade av mig tankarna och gick fram till Sarah och dem andra. Men jag vände mig om mot Niall som stod still.

”Kommer du, Niall?” Frågade jag mjukt och han nickade, sedan gick han fram till oss andra, vi gick in i huset, där vi möttes av alkohollukt, flera personer som var fulla, hånglade, dansade och skrattade. Vi gick till baren som hon hade skaffat, Amy’s föräldrar är inte direkt fattiga. Hon hade till och med skaffat en bartender, och han såg inte dålig ut, men Niall är såklart snyggare.

”7 öl, tack.” Sa Sarah och log flörtigt mot bartendern, Zayn verkade inte direkt gilla det. Han nickade och inom kort fick vi våran öl. Jag och Sarah svalde ner ölen utan några problem.

”Whoa, här har vi några som är bra på att dricka.” Skrattade Harry fram, både jag och Sarah ryckte på axlarna och log. Jag gick fram till Niall som inte såg direkt glad ut.

”Vad är det, Nialler?” Frågade jag mjukt och la mina armar runt hans hals. Han skakade på huvudet och log på mig. Jag pressade mina läppar mot hans och han besvarade kyssen mjukt.

Vi avslutade kyssen och jag beställde en till öl. Jag tackade och tog en klunk av ölen.

-

Efter 6 öl, 3 glas med vodka och cola (blandat), så kändes mina fötter runda.

”Kom vi dansar!” Ropade Sarah till mig och drog ut mig på dansgolvet, vi började röra oss i takt till musiken, Chris Brown – Turn Up The Music, dunkade ur högtalarna. Vi höll på att ramla flera gånger då vi var fulla, några killar kom fram till oss.

”Får vi dansa med er?” Frågade den ena flörtigt, då jag var full så visste jag inte direkt vad jag gjorde.

”Visst.” Vi fortsatte dansa och jag fnittra, fnittra och fnittra, pågrund av alkoholen såklart.

Några killar gick fram till Lexie och Sarah, jag vet inte exakt vad dem frågade men sedan fick jag reda på det, dem ville dansa, dem dansade för nära varandra. Även om jag och Lexie inte har pratat om förhållandet eller något så ville jag bara slå till honom. Jag och Lexie dejtar i alla fall. Jag kollade på Zayn som inte heller såg så glad ut, dock hade han också druckit ganska mycket. Jag hade tagit några öl, men jag är inte lätt påverkad. Jag reste mig upp och gick fram till Lexie som log mot mig, hon gick fram till mig och slog armarna om mig och fnittrade till, hon är full..

”Lexie? Kan jag prata med dig?” Hon nickade och jag tog hennes hand för att sedan leda ut henne ur det fullproppade huset.

”Vad är det, Nialler?”

”Varför dansade du med honom så nära?”

”Vad menar du?” Fnittrade hon till.

”Varför dansade du med honom så nära?” Upprepade jag.

”Jag dansade bara, Niall. No big deal..”

”Det såg ut som du hade det bra där i alla fall.” Jag vet att jag kanske överreagerar, men killen verkade vilja något mer.

”Niall, seriöst?! Om jag ville höra gnäll över en sån sak skulle jag ta med Patricia i min klass, och sluta vara som min morsa!” Mumlade hon och kollade surt på mig.

”Vem har ens sagt att vi är tillsammans?!” Fortsatte hon sedan, det krossade mitt hjärta, i tusen bitar. Jag vände mig om och började gå ifrån detta stället.

”Vart ska du?!” Ropade hon efter mig.

”Jag tänker inte stå här och lyssna på när du krossar mitt hjärta!”

”Jag tänker inte stå här och lyssna på när du krossar mitt hjärta!” Ropade han tillbaka och fortsatte gå.

”Fuck..” Mumlade jag och tårarna började rinna, jag menade inte vad jag sa, jag blev bara för arg.

”Niall!” Ropade jag efter honom, men det var försent, jag sprang efter men tappade balansen och ramlade på backen. Tårarna rann som aldrig förr och jag tryckte upp benen mot bröstkorgen, jag lutade mitt huvud mot knäna.

”Lexie?” Jag kollade upp och såg Liam stå där. Jag torkade bort tårarna och nickade.

”Vart är Niall och varför gråter du?” Frågade han sedan. Jag berättade allting för Liam och han nickade medlidandes.

”Ni måste prata imorgon, jag går in och säger till dem andra och så vi åker hem, okej?” Jag nickade och han hjälpte mig upp, sedan gick han in till huset och sade till dem andra.

-

Alla pratade med varandra på vägen hem (utom jag) och var allmänt fulla, utom Liam, han hade inte direkt druckit så mycket heller då han ville ha koll på killarna och oss, daddy direction.Jag tänkte bara på Niall, hur kunde jag vara så dum?! Jag vill vara hans flickvän, jag ville inte vara något lika mycket som jag ville det. Men jag och min dumma käft förstörde det. Eftersom det var närmast så skulle jag och Sarah sova över hos dem på hotellet, jag skulle prata med Niall imorgon, då jag var full och inte visste vad jag kommer säga annars. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre tillslut föll jag i en djup sömn.


Ojoj, hur kommer detta gå? Kommer hon glömma bort det?

 

Postat av: sarah

ni skriver verkligen jättebra men lite seg upptadering:/

2012-08-05 @ 13:22:01
Postat av: sarah

ni skriver verkligen jättebra men lite seg upptadering:/

2012-08-05 @ 13:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback