CHAPTER 40. - DEAL?

När vi klev innanför dörren slängde Sarah sina armar omkring mig i en lång kram.

”Åh, jag har saknat dig lite!”, pep hon mot min axel. Jag himlade med ögonen.

”WOW! Lite?”

”Ja, vad nöjd! Det var faktiskt såhär mycket!”, sa hon och mätte en knappt centimeter mellan tummen och pekfingret. Jag skrattade åt henne, men slutade då Niall kom ner för trappan.

”Ja, honom… ni borde prata.”, tyckte hon och gav mig en klapp på axeln. Jag gick nervöst fram till honom.

”Hej…”

”Hej på dig med…”, svarade han lent till min förvåning.

 

image

 

”Du förlåt, det var inte…”, var det enda jag hann med innan han pressade sina läppar mot mina i en passionerad kyss. Fjärilarna bubblade upp i magen på mig, allt kändes så magiskt…

”Jag förlåter dig.”, viskade han mot mina läppar och log stort.

”Bra.”, pustade jag ut. Han log stort mot mig innan han flätade samman våra fingrar och gick ut till dem andra som satt runt bordet och åt pannkakor.

”Vill ni ha?”, undrade Louis glatt. Jag log stort mot honom.

”Jag har redan ätit med Harry, men jag kan ta lite.”

”Bra!”

-

”Vattenscooter?”, muttrade jag tveksamt när jag och Sarah stod i våra bikinis på stranden och höll i varsin flytväst.

”Ja, det blir kul!”, tjoade hon och hjälpte mig på med den stora, svarta flytvästen.

”Om du säger det så… men blir det tråkigt så är du skyldig mig!”

”Jaja, whatever.”, mumlade hon och gick fram till killarna med mig i släptåg.

”Så, vem åker med vem?”, frågade hon. Jag gick fram till Louis.

”Jag vill åka med Louis! Förlåt Niall.”, ursäktade jag mig och gjorde armkrok med Louis som log malligt.

”Okej, då åker jag med Liam.”, sa Niall glatt.

”Men Harry blir ju ensam då?”, utbrast alla i mun på varandra och kollade på Harry.

”Äh, strunt samma. Jag kan turas om med någon. Lexie?”

”Visst, vi turas om så kan jobba lite på min bränna också.”, flinade jag. Louis nickade och började gå mot den ljusblåa scootern. Det fanns i 5 olika färger, då det var 5 scooters, men vi använde oss bara av 4. En ljusblå, en lila, en rosa och en grön.

”Är du redo?”, flinade Louis bak mot mig. Jag nickade och kramade snabbt om hans mage för att inte trilla i vattnet när han startade vatten scootern. Det var så grymt. Det kändes som om vi flög ungefär. Vattnet stänkte upp på våra ben, men det var bara skönt då det var svalkande.

 

 

”Har du kul ännu?!”, ropade Louis tillbaka mot mig. Jag nickade för mig själv.

”Ja! Jätte!”, ropade jag tillbaka. Han gasade lite mer och svängde här och var. För Liam och Niall gick det tog inte lika bra. Liam ramlade av så fort Niall gasade lite. Jag log stort åt deras håll och kollade på Harry som låg på stranden.

”Ska vi byta nu?!”, ropade jag till Louis, som verkade höra då han körde mot bryggan igen. Jag hoppade av och gick mot Harry som gjorde sig beredd.

”Det är awesome!”

”Really? Liam verkar inte tycka det…”, skrattade han. Jag kollade på Liam som låg i vattnet och svor en hel rad svordomar man inte trodde Liam Payne kunde.

”Nä, men han vet inte hur man gör.”

”Skyll på det du. Du, din mobil ringde ett par gånger, så jag svarade.”

”Va? Vem var det?”, undrade jag och drog av mig min flytväst. Harry knäppte sin och drog en hand genom dem svartas lockarna.

”Din mamma.”, svarade han bara innan han började springa mot Louis som väntade på honom. Jag stod kvar ett tag innan jag började gå mot solstolarna. Jag tänkte inte ringa upp henne. Tänkte jag bittert och slog mig ner i solstolen. Då började Niall’s telefon ringa. Jag drog upp den, inte för att jag visste om jag fick och svarade.

”Har du tänk över mitt erbjudande? Niall?”, det var mammas röst jag hörde. Snabbt som attan la jag på och kollade åt Niall’s håll. Vadå för erbjudande? Hade han och mamma förhandlat? Och om vadå? Mig? 


Vadå för förhandling? Kommer Niall berätta tror ni? Kommer Lexie våga fråga? Ännu ett till kapitel... av mig! Hahah, KOMMENTERA! ~~ LIV


Postat av: Klara

Jättebra!! Diggar din novell som bara den!! Har läst alla tidigare kapitel idag :D kärlek till dig!

Svar: Vi är två st, men ah! Tack så mycket, det betyder jättemycket! :) xx
Alexandra & Liv

2012-08-17 @ 20:45:48
Postat av: Storiestoyou

Super bra!!!:D

2012-08-17 @ 21:23:09
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback