CHAPTER 45.- PHONECALL.

Jag ursäktade mig innan jag reste mig upp och gick iväg till vardagsrummet. Jag tryckte på grönlur.

”Vad?!” Fräste jag surt.

”Inte den tonen mot mig unga dam!” Skrek hon och jag hörde hur mamma satte sig ner.

”Hur kan du ens ha mage att ringa mig efter allt?” Frågade jag kallt och satte mig jag med.

”För att jag ska berätta en sak, jag vill inte ha det såhär längre.. du ska komma hem.” Sa hon lika kallt.

”Jag tänker inte åka hem! Du kan ha det bra med Simon och jag har det bra här, så lämna mig ifred och låt mig njuta dem här 2 veckorna!” Med dem orden la jag på och drog en hand genom håret. Jag reste mig upp och gick in till köket för att sedan sätta mig ner och fortsätta äta.

”Vem var det?” Frågade Sarah och mötte min blick.

”Häxan.” Mumlade jag och dem andra skrattade till. Vi alla åt upp maten och plockade sedan undan. Klockan var bara åtta på kvällen och solen höll på att gå ner, det var riktigt vackert så jag bestämde mig för att gå ut till baksidan och sätta mig och bara kolla. Dem andra följde också med. Värmen var såklart fortfarande kvar, så det var inte direkt kallt. Allt var så vacker här, palmerna, havet.. allt. Solnedgången var så vacker, jag hade aldrig sett en sån vacker solnedgång i hela mitt liv. Jag satte mig ner i Niall’s knä och fortsatte kolla helt drömmande på den. Han pressade sina läppar mot mina i en fantastisk kyss som jag besvarade.

(:
-

Jag stod och borstade tänderna i pajamas.

”Lex, har du sett min hårborste?” Ropade hon från sovrummet och gick sedan in till badrummetdär jag stod. Jag skakade på huvudet och hon försvann igen. Jag borstade klart tänderna och spottade ut allt, för att sedan torka mig om munnen. Mitt hår hade jag satt upp i en slarvig bulle på huvudet och mitt smink hade jag såklart tagit bort. Jag gick in till sovrummet där Sarah låg i sängen och läste någon bok. Jag gäspade högt och la mig ner i min säng, jag loggade in på twitter och kollade om det var något nytt, fast det var det inte. Så jag la ner mobilen och blundade.

”God natt, Sarah.” Sa jag mjukt och hon svarade.

”God natt.”

Efter dem orden så somnade jag i en djupsömn.

-

* Jag satt på en äng och bara njöt av solen som var högt uppe på himlen och värmde upp min kropp som inte direkt var varm, men inte direkt kall heller. Jag hörde massor av prat och skrik. Jag reste mig upp helt automatiskt innan jag började springa mot skriket, det var inte jag som styrde kroppen, den styrde sig själv mot det hållet. Jag var rädd, rädd över vad som skulle hända.. skriken blev högre och högre, så jag visste att jag var nära. Men jag stannade helt plötsligt och min blick föll mot en irländsk blond kille, vid namn Niall. Jag fick panik när jag såg blodet som rann från hans mage och kniven som satt i hans mage, mamma stod där.. och skrattade.

”Jag sa att du skulle göra slut med honom!” Skrek hon mot mig sedan närmade hon sig mig och innan jag ens hade reagerat hade jag också fått en kniv i magen. *

Jag satte mig upp med ett ryck och var kallsvettig, tårarna rann på mig. Jag reste mig upp och sprang ut ur rummet, till Niall’s där Niall låg och troligen sov, jag såg inte direkt då det var mörkt. Jag gick fram till sängen och la mig bredvid honom.

”Lex?” Frågade han mjukt, jag nickade men kom sedan på att han inte kunde se mig.

”Ja.” Mumlade jag bara, och han la en arm runt min midja för att sedan dra mig närmare honom.

”Vad gör du här inne? Inte för att jag har något emot det men.. ah.” Jag nickade långsamt.

”Mardröm..” Sa jag lika lent som han gjorde tidigare. Han nickade och drog min närmare sig.

Han kysste mig mjukt på pannan, jag slöt ögonen och sedan somnade jag i Niall’s varma famn.

<3


 Åh gud, vilken mardröm! :c

Sött på slutet iallafall, vilket var tur, hoho.

Ännu ett kapitel av mig! :D

5+ kommentarer för nästa.

~Alexandra.


Postat av: Storiestoyou

As bra!:D

2012-08-25 @ 00:22:39
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: alva

grymt braaa! :D

2012-08-25 @ 22:00:34
Postat av: Klara

Gulligt!! 😄

2012-08-26 @ 12:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback