CHAPTER 51.- ITALY.


Efter allt kramandes hade vi gått runt i trädgården, den var enorm och vacker. Rosenbuskar här och där, rosorna var väldigt färgglada. Dem påminde mig om Niall och våran första dejt. Lex sluta, eller ska jag säga Leyla nu? Allt var så förvirrande just nu. Jag skakade av mig tankarna och kollade runt. En liten fontän stod på gräsmattan och det var två bänkar på varsin sida. Hela platsen var så vacker, jag visste verkligen inte att Italien var såhär vackert.
”Leyla, vill du se slottet och ditt rum?” Mammas mjuka stämma vaknade upp mig ur mina tankar. Jag nickade och log.

”Gärna.” Sa jag sedan, hon nickade hon med och samma gjorde pappa. Båda tog min hand och tog med mig till slottsdörrarna. Dörrvakterna öppnade dörrarna åt oss, och jag möttes av en stor hall, med kristallkronor, glasgolv, väggarna var beiga och allt var så nice! Undra hur hela slottet kommer se ut om hallen ser fantastisk ut.

”Gud, så vackert.” Andades jag ut och mamma nickade.

”Visst är det? Den där kristallkronan har gått i arv.” Sa hon och kollade upp på den, jag gjorde samma sak och bara beundrade den.

”Det har säkert varit en lång resa? Vill du se ditt rum och sova? Klockan är dock mycket också.” Sa pappa och log mjukt mot mig. Jag nickade och vi började gå någonstans, säkert mot mitt rum. Vi gick förbi ett stort kök, wow.. Dem fortsatte gå och tillslut kom vi fram till en dubbeldörr, mindre än slottsdörrarna såklart. Det stod dörrvakter där också, och två pigor. Tydligen visste dem att jag skulle komma. Men vem visste inte? Dem öppnade dörren och jag trodde jag skulle svimma. Mitt dröm rum stod framför mig. Det var ljuslila väggar, en stor plastma-tv och en ljusrosa fåtölj. Sängen var snyggt bäddad och det var ett lila siden överkast på ett skönt täcke, eller jag hoppas det är skönt.

”Vill du sova nu?” Frågade mamma och log ett mamma leende mot mig, jag nickade och en gäsp flög ut ur min mun. Pigorna sprang in genom en dörr och jag såg in, där var en stor Walk In Closet, wow. Dem kom ut och la ett siden nattlinne på sängen och ett par tofflor prydligt på golvet.

”Det där är dina betjänter, Carrie och Samantha.” Sa pappa och kollade på dem två pigorna. Jag nickade. Jag hade egna betjänter, wow! Jag tackade och dem neg.

”God natt, hjärtat.” Sa mamma och kysste mig mjukt på hjässan, pappa gjorde samma sak och sedan lämnade dem rummet, samma gjorde mina betjänter och jag var ensam. Dem hade stängt dörren så jag drog av mig kläderna och drog på mig nattlinnet, jag har aldrig i hela mitt liv ägt ett siden nattlinne. Men dem var faktiskt bekväma. Jag gick runt och öppnade en dörr, där var ett stort badrum, dubbel wow igen! Jag hade min tandborste i handen och gick in för att borsta tänderna, när jag hade gjort det satte jag upp håret i en slarvig bulle.


 

Jag gäspade stort och tvättade mitt ansikte. Jag torkade det med en handduk och gick ut ur toaletten, in till mitt rum. Jag gick fram till sängen och la mig ner. Till och med sängen var perfekt! Jag tog min mobil och skrev ett meddelande till Niall.

Du förstår inte hur mycket jag saknar dig, förlåt.. xx Lex.

Skickat. Jag la mobilen på nattduksbordet och blundade, efter ett tag så somnade jag..

Jag försökte sova, men det gick inte, jag tänkte bara på Lexie. Jag saknade henne mer än något annat och det menar jag verkligen. Just nu tänker jag på vart hon kan vara.. Jag vände mig om i sängen, vi var fortfarande kvar här i Hawaii, men imorgon åker vi tillbaka till London och fortsätta med arbete, vi skulle ha en konsert där också. Min mobil plingade till vilket fick mig att rycka till, då jag var helt inne i mina tankar. Jag drog upp mobilen och kollade, ett nytt sms. Från Lexie.

Du förstår inte hur mycket jag saknar dig, förlåt.. xx Lex.

Jag läste det om och om igen, jag hörde till och med hennes röst säga det. Jag la ner mobilen igen och fortsatte bara tänka på henne. Tillslut somnade jag.


Väldigt kort, i know! Men ah, ett kapitel iaf.

Klockan är ganska mycket också, men whatever.

Kommentera bra för nästa! <3

~Alexandra.





Postat av: Storiestoyou

Super bra!:D <3

2012-09-05 @ 17:53:09
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Klara

Men wtf neeeeeej!!!! Åk tillbaka till Niall människa!!! 😔

2012-09-05 @ 19:42:02
Postat av: alva

grymt bra :D men vad kommer hända mellan niall och lex nu?!?! :O

2012-09-05 @ 22:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback